מכינים את העורף- עיריית נשר אירחה כנס ראשי רשויות ומנכ״לים בנושא מוכנות לחירום של פיקוד העורף

ביום שני, בעיר נשר, התכנסו בכירים ראשי רשויות, מנכ״לים וממוני חירום וביטחון ממחוז חיפה של פיקוד העורף, לכנס המסכם את אירועי מבצע ״שומר חומות״. רועי לוי, ראש עיריית נשר: ״פינוי בינוי בנשר הינו צורך ביטחוני ולא נדלני״. אל״מ אלעד אדרי, מפקד מחוז חיפה אמר: ״מוכנות ואיתנות העורף היא מפתח להצלחה במבצעים ובמלחמות צה״ל"

מספר ימים בלבד לאחר כניסת הפסקת האש לתוקפה, תם מבצע שומר החומות. המבצע אשר החל בפרעות בירושלים סביב ההתכנסות בשער שכם והתפתח לרקטות בשמי ירושלים. במשך 11 ימי לחימה הושמדו תשתיות רבות של חמאס ברצועת עזה, הושמדה שליש מהיכולות הרקטית שלו לירי לשטח ישראל ונפגע אנושות פרוייקט ה״מטרו״, פרוייקט המינהור ברצועת עזה אשר שירת מטרות טרור ומחסה למבוקשים. מאידך מחצית מתושבי ישראל נאלצו להסתתר במרחבים מוגנים כאשר מאות רקטות משוגרות מידי יום לשטחי ריכוז אוכלוסיה.

בפיקוד העורף החליטו לקיים את הכנס המסכם את אירועי מבצע ״שומר חומות" ללא דיחוי ולדון בלקחי המבצע כדי ליישם את מסקנותיו במישור האזרחי באופן מידי. עיריית נשר הרימה את הכפפה והציעה לארח את הכנס החשוב בשטחה, בו לקחו חלק ראשי רשויות, מנכ״לים וממוני חירום וביטחון ממחוז חיפה של פיקוד העורף.
ראש העיר, רועי לוי, פתח את הכנס והתייחס בדבריו לשני מישורים של הגנת התושבים, הראשון, הצורך בתוכניות פינוי בינוי ביטחונית ולא כשדרוג ״נדל״ני״ ובמישור השני לקוצר ידה של הרשויות המקומיות, לקיים התערבות למוכנות המקלטים בבתים משותפים. כך אמר: ״אנו לא נשקוט ונמשיך להציף את סוגיית המקלטים בבתים משותפים, זאת בכדי לקדם חקיקה שתאפשר לרשויות ולפיקוד העורף לבצע ביקורות במקלטים אשר תוודא שביום כי ביום פקודה הם מוכנים להגן על חייהם של התושבים שלנו״.

 

צילום: עיריית נשר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות