לקראת הפסח: מגמות עיצוב הבית בעקבות הקורונה

אז מהם הטרנדים העיצוביים כיום? מעצבת הפנים מירי צור עושה לנו סדר

עברנו לא מעט שינויים גדולים מאז נכנסה הקורונה לחיינו ו"טרפה את הקלפים" מחדש. תקופה זו אילצה אותנו לשנות את האופן בו אנו חיים וכמובן בהתאם לכך את ביתנו, את אופן העיצוב והפרקטיות שלו. אז מהם הטרנדים העיצוביים כיום? מעצבת הפנים מירי צור עושה לנו סדר.

הנורמלי החדש – לעבוד מהבית

בין סגר לבידוד, אנשים נאלצו לעבוד מהבית. נפתחו נישות ומתחמי עבודה ייעודיים בבית, המדמים משרדים אמיתיים. כשמבלים זמן רב בעבודה מהבית, צריך שיהיה מקום להפרדה בפועל משאר הבית, יש צורך להיות פרודוקטיבי ועם זאת גם שתהיה הפרדה ברורה בין שעות העבודה למנוחה ולשאר עבודות הבית. כך העיצוב נהיה יותר פונקציונלי ופרקטי. ריהוט משרדי נוח, תאורה טובה, דרישה לפתרונות אחסון יעילים, הראו ביקוש גובר בעיצוב הפנים.

בידוד אקוסטי ופרטיות

משרדים ביתיים עוצבו כך שיתאימו לשיחות וידאו, כלומר כמה שיותר אטומים לרעש, אך גם נעימים מבחינה אסתטית ככאלה שיוצגו על גבי המסך. על ידי שהייה ממושכת בבית, כולנו שקלנו מחדש את מושג הפרטיות. זה עשוי לגרום לנו לשקול מחדש את עיצוב הבית לקראת תכנית צמודה, במקום התוכניות הפתוחות שהיו מגמה מרכזית בחללי הפנים בשנים האחרונות. תשכחו מתוכניות פתוחות גדולות שבהן מטבח-סלון-אוכל-קריאה נמצאים במרחב אחד. אנו נחפש מקום נפרד ופרטי לכל צורך, למשל, מטבח עם חציצה, כניסה נפרדת בה נוכל לחלוץ את הנעליים מבלי להכניס אותן לבית ועוד. יש כאלו שלקחו זאת עוד כמה צעדים קדימה, ופתחו מרחבים נפרדים לגמרי עם כל השירותים התפעוליים הבסיסיים, למקרה שאחד מבני המשפחה נדבק בנגיף.

היגיינה וחיטוי

בתקופה זו אנו נוטים לפתח עניין ורגישות גבוהים יותר להיגיינה בבית ולחיטוי. דבר אשר הוביל לשינויים מעניינים רבים, עם האצה של כמה טכנולוגיות שכבר היו קיימות אך לא היו נפוצות כל כך, או המצאתן של טכנולוגיות חדשות רבות שיעזרו להיגיינת ביתנו. חשבו למשל על מטהרי אוויר, ניטור איכות אוויר פנימית, מערכות סינון חדשות לאוויר ולמים. אבל גם, על חומרים עמידים בפני חיידקים לריצוף ולמשטחים, כמו גם על טכנולוגיות ניקוי אוטומטי ששולבו בתוך רהיטים, למשל בתוך ארונות בגדים וארונות מטבח. ישנה דרישה גבוהה יותר לבדים קלים לניקוי, במערכות סלון ושטיחים למשל. מנורות אולטרה סגול מהוות גם טכנולוגיה חדשה שמשתלבת יותר בבתים, שיעילותה בהשמדת חיידקים ווירוסים. בעיצוב חדרי אמבטיה, עולה הדרישה באופן משמעותי לשירותים חכמים, שכיום נפוצים מאוד בעיקר במדינות מסוימות כמו יפן. כמו גם ניקוי ברזים אוטומטיים שאנו רואים כעת רק בכמה שירותים ציבוריים יכול להפוך למאפיין נפוץ גם בבתים.

בתים חכמים ושליטה קולית

המהפכה הטכנולוגית הזו קורית כבר עכשיו. בואו נהיה כנים, גם לפני שלא היה לנו צורך להימנע מלגעת במשטחים מסוימים, כולנו חשבנו שטכנולוגיות חכמות הן פשוט דבר שמקל על חיינו. רק שכעת אנו יותר מודעים ועולה בנו המחשבה כמה ידיים נוגעות בידיות הדלתות של הכניסה שלנו (במיוחד אם אנו גרים בדירה בבניין דירות), או בכפתורי המעלית. לכן השליטה הקולית כעת צוברת תאוצה. בנוסף, עבור אנשים החיים לבד, זהו פתרון מועיל ומקל למקרה של קושי, מחלה והזדקקות לעזרה. הטכנולוגיה העכשווית נגישה יותר גם עבור בני הגיל השלישי ולא רק עבור הדורות הצעירים.

חללי אחסון חדשים

טרנד עולה נוסף הוא עיצוב פרקטי יותר לחללי אחסון, כגון מזווה. אם חשבנו שהמרחבים הללו קיימים רק בבתים גדולים, עם פרוץ המשבר הזה נוצר שינוי תפיסתי. אנו מתארגנים לטווח זמן רב יותר מראש, רוכשים יותר, כתוצאה מכך יש דרישה למזווה נרחב ולמקררים גדולים יותר והמזנון הביתי הרחב שאפיין את הבתים בשנות ה-80-90- עושה קאמבק.

צמחים ומרפסות

עם השהות הממושכת בתוך הדירה, עלתה הדרישה ל"להיות בפנים, להרגיש בחוץ". ישנה התארגנות לוגיסטית מחודשת להקמת גינה קטנה ו/או מרפסת בה ניתן להתאוורר קצת בחוץ. לא בכדי "רטיג הנדסה מבית גנון מתכת" מולם אני עובדת, מדווחים על עלייה של 70% בהזמנת מרפסות תלויות. כל הנישה של הגינון ועיצובי המרפסות עושים קאמבק ענק, כדרך מוכחת להפחית את הלחץ ולשפר את איכות חיינו בתוך ביתנו.

נכתב ע"י מירי צור- מעצבת פנים 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות