בקריית אתא: בית ספר תמיר והחטיבה העליונה רוגוזין הוסמכו כבתי ספר ירוקים מתמידים

לאחר תהליך רב שנתי ולימוד מקיף, איגוד ערים מפרץ חיפה והמשרד להגנת הסביבה הסמיכו את בתי הספר "רוגוזין" ו"תמיר" בקריית אתא כבתי ספר ירוקים מתמידים

 

איגוד ערים מפרץ חיפה והמשרד להגנת הסביבה הסמיכו 2 בתי ספר מקריית אתא כבתי ספר ירוקים מתמידים: בית ספר "תמיר" והחטיבה העליונה "רוגוזין".

ההסמכה התקבלה לאחר שבתי הספר עברו תהליך רב שנתי ולימוד מקיף, שכלל בניית תוכניות לימודים בינתחומיות בנושאי איכות סביבה וקיימות. מטרתו של המודל הוא לעודד את העקרונות של שמירה על הסביבה, יישום אורח חיים בריא בבתי הספר, וקיום פעילות המעודדות שינוי בתודעה ובהתנהגות הקהילה ביחס לסביבה. תוכנית לימודים ירוקה כוללת לימודים עיוניים, מעורבות קהילתית, שימוש מושכל במשאבים קיימים והקמת מועצה ירוקה, המקדמת את נושא החינוך הסביבתי באופן מתמשך ואפקטיבי.

בקריית אתא קיימים סך הכל 11 בתי ספר ירוקים אשר מקדמים את נושא איכות הסביבה  והוסמכו על ידי המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים.

בחטיבה העליונה "רוגוזין" מתקיימים מספר פרוייקטים ייחודיים: חנות "2shop" לבגדי יד שניה שנתרמים על ידי תלמידים ומורים הפתוחה לציבור הרחב, גינה אקולוגית שבתוצריה עושים שימוש, בתי מדרש קהילתיים בנושא קיימות ואהבת הארץ וניקיון שטחים ציבוריים במסגרת מסעות וימי שדה. בית הספר גם לוקח חלק גם בפרויקט הבינלאומי TIME, ששם לו למטרה לגייס כספים להצלת בתי גידול מסביב לעולם. בנוסף, פועלת בביה"ס מנהיגות ירוקה – קבוצת תלמידי ביה"ס המובילים את העלאת המודעות לשמירה על איכות הסביבה והקיימות בקרב קהילת בית הספר והעיר.

בבית הספר תמיר מתקיימים מספר פרוייקטים ייחודיים ביניהם, מתחמי למידה אקולוגיים, שימוש בחומרים ממוחזרים, הצלת מזון בשיתוף  מיזם 'רובין פוד', הפרדת פסולת, יצירת טביעת רגל אקולוגית, חיסכון במשאבים ועוד.

ד"ר דן גוטליב, מתחום החינוך הסביבתי והקיימות באיגוד ערים: "הגברת  המודעות לפיתוח אורח חיים מקיים בקרב תלמידים  במערכת החינוך הוא תחום מרכזי וחשוב במסגרת פעילויות האיגוד.  העבודה עם בתי הספר שמה דגש על עקרונות של  למידה בינתחומית, חוויה, חדשנות  ואקטיביזם סביבתי.  אני מברך את בתי הספר בקרית אתא על קבלת ההסמכה כבית ספר -'ירוק מתמיד' ובפרט על פעילותם המסורה בנושא , בתקופה מאתגרת של משבר קורונה".

ראש עיריית קריית אתא, יעקב פרץ: "עיריית קריית אתא תמשיך לקדם את נושא איכות הסביבה ובניהם: בנייה ירוקה ושימור אנרגיה, צמצום נפח הפסולת, טיפוח שטחים ירוקים ועוד. הסמכת בתי הספר בעיר לבית ספר 'ירוקים מתמידים' הינה נדבך נוסף במאמץ העירוני הנעשה בנושא איכות הסביבה, כאשר בעתיד כל מוסדות החינוך בעיר יהיו ירוקים".

 

צילום: עיריית קריית אתא

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות