בנשר ציינו את ט"ו בשבט ויום הזכרון לשואה הבינלאומי בנטיעת עצים מיוחדת להנצחת 6 מיליוני היהודים שנספו

נוטעים שורשים למען הדורות. העיר נשר לוקחת חלק ביוזמה בינלאומית לנטיעת 6 מיליוני עצים לזכר 6 מיליון היהודים שנספו בשואה. את יום השואה הבינלאומי ציינה העירייה בשני אירועים מרכזיים, נטיעת עצים על ידי בני נוער בעיר ומפגש מקוון עם בני נוער מהעיר דורן בגרמניה ושמיעת עדותה של ניצולת שואה

נשר ציינה את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה באופן ייחודי המותאם לתקופת הקורונה. במיזם מיוחד עם העמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה והמרכז לשלטון מקומי, חניכי הנוער העובד והלומד, וראש עיריית נשר, רועי לוי, נטעו שישה עצי פרי לזכר הנספים בשואה ברחבי העולם ולכבוד השורדים. לצד העצים הונחה לוחית זיכרון כאנדרטת כהנצחה שיחד עם עצי הזיכרון יהוו אלמנט חינוכי חי שיחשוף את זיכרון השואה בפני כלל הציבור. נטיעת העצים התקיימה כחלק מהמסורת הנהוגה בחג האילנות – ט"ו בשבט.
בנוסף לפעילות זו קיימה יחידת הנוער העירונית מפגש מקוון בינלאומי בין בני ובנות נוער בישראל הלוקחים חלק במועצת התלמידים והנוער העירונית ומגמת דיפלומטיה בתיכון מקיף נשר ותלמידים ב גימנסיית סטריפישס דורן, גרמניה. המפגש התקיים כחלק מיוזמת "זיכרון בסלון" על מנת לקיים שיח פורה על הישרדות ותיקון עולם ולהבטיח שנושא השואה יישאר בתודעה גם בעתיד.
במהלך המפגש, שהתקיים בשפה האנגלית, נחשפו התלמידים לעדותה של עילית אולשטיין, בת 81, פרופסור אמריטה לחינוך לשוני באוניברסיטה העברית בירושלים. עילית כתבה ספר על ילדותה וחייה, הספר נקרא 'תנורי טרקוטה בעיר הכבושה'. הספר מתאר את המאורעות הללו מנקודת מבטה של ילדה קטנה, שסיפורה האישי והמשפחתי שזור באירועים הדרמתיים של המאה העשרים באירופה ובישראל. הספר מתאר ילדות בתקופת השואה, אך זהו סיפור אופטימי על הישרדות, על קשר אמיץ שנרקם בין נכדה לסבתה ועל התחדשות. לאחר שמיעת העדות התלמידים קיימו דיון על מהות הזיכרון וכיצד עלינו לזכור כנוער ישראלי וגרמני במאה ה21.
גימנסיית סטריפישס דורן, הוא בית הספר העתיק ביותר בדרן, עיר עם כ -90,000 תושבים, עם מסורת של 500 שנה. בבית הספר לומדים – 900 תלמידים. בית הספר מתמחה באמנויות, מדעים ושפה.
ראש העירייה, רועי לוי: " נטיעת העצים בתוך המרקם העירוני מציג כיצד זכר השואה טמוע במארג החיים היום יומי של התושבים. חשוב לחזק את קשר הנוער לזיכרון השואה וביצירת קשרים בינלאומיים רחבים נדאג כי לעולם לא נשכח."

 

צילומים: דוברות ע. נשר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות