אגודת הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה עתרה לבית המשפט כנגד התוכנה שמשתלטת על המחשב במבחן. יו”ר האגודה, ליאור פליק: “טוהר הבחינות זה ערך חשוב ביותר, אך לא יכול להוות תירוץ לפגיעה חמורה בזכויות הסטודנט”

אגודת הסטודנטים באו"פ: "לא מדובר רק בהחלטות אקדמיות למרות שכך המוסד מציג, הנהלת האו"פ הצליחה להפתיע אותנו!" תגובת האוניברסיטה: "השגחה מקוונת היא הפתרון המקובל במוסדות אקדמיים רבים אחרים בארץ ובעולם, והיא תיעשה גם באו"פ, בחלק מהקורסים בהם נדרשת השגחה, בהתאם לכללי הגנת הפרטיות"

התנגדותה של אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה לתוכנה לניטור סטודנטים במבחנים עלתה מדרגה כאשר אמש עתרה האגודה לבית המשפט המחוזי יחד עם עורכי הדין ישי דב גלילי ואיילת בטש מנחם, כנגד הנהלת המוסד, בה דרשו מבית המשפט למנוע מהאוניברסיטה לחייב את יותר מחמשת אלפים הסטודנטים הלומדים באו"פ להיבחן עם התוכנה שלטענתה פוגעת בפרטיות הסטודנטים בכמה מישורים, מסטודנטים שנמצאים בבית עם הילדים וכל תזוזה מהמחשב עלולה להביא לפסילה ועד לסטודנטים שעובדים בהייטק או במשרדים ממשלתיים ואינם יכולים להתקין את התוכנה במחשבים של העבודה ולכן לא יכולים לגשת למבחנים כלל. עוד טוענת האגודה כי "הפתרון היחידי אותו הציע המוסד הוא פתרון של לגשת להיבחן במועדי סמסטר ב' 2021, דבר אשר פוגע בהמשך הלימודים של סטודנטים רבים שהקורסים שלהם הם קורסי המשך ובהסתמך על מעבר בבחינות כעת."

בעתירה שהוגשה אמש נטען כי "באוניברסיטת אריאל הוחלט על ביטול השימוש בתכנה, וגם באוניברסיטת בן גוריון בנגב, הטכניון וחיפה הוחלט כי לא ייעשה שימוש בתכנה זו." ועוד טוענת האגודה בעתירה "לחברה המפעילה את התוכנה יש היסטוריה ידועה של בעיות באבטחת מידע, וברור כי אם שרתיה של החברה ייפרצו – נתונים אישיים רבים של סטודנטים, לרבות צילום תעודת זהות עם כל פרטיה, עלולים לדלוף למרשתת, באופן שעלול להוות פגיעה חמורה בפרטיותם של הסטודנטים, חשש לגניבת זהות, ועוד."

דברי אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה: ציבור הסטודנטיות והסטודנטים נפגע קשה בתקופת הקורונה אבל הפעם הזכויות שלנו הן לפני הכל!!!! אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה הגישה היום עתירה לבית משפט נגד האוניברסיטה הפתוחה בנוגע לשימוש בתוכנת השגחה בבחינות הקרובות. האו"פ הקימה ועדת היגוי לבחינה של דרכי התמודדות בבחינות ושמירה על האקדמיה לנוכח העתקות רבות (עד כה נפלא), אך הועדה שבחרה את התוכנה של חברת תומקס לא שמה לנגד עיניה את אוכלוסיית הסטודנטים שלומדים במוסד ואת הייחודיות שלנו ולא נתנה מענה הולם לחלק מהסטודנטים ואף פוגעת בזכויות שלהם ובכל תשובה כמובן מדובר בצרכי האקדמיה. כך יוצא שהסטודנטים העובדים בגופים ביטחוניים, משרדי ממשלה וחברות הייטק שונות אינם יכולים להוריד את התוכנה ולא נמצא להם שום פתרון. גם סטודנטים הורים שמבחנים בסגר עם תוכנה שמטרת אותם ואת הסביבה כאשר הילדים ללא מסגרות עלולים להיפגע קשות כאשר הבחינה תופסת להם ללא סיבה מוצדקת. בזמן שחלק מהבחינות נעשה בזום במוסד ומהווה חלופה מקובלת אצל מוסדות רבים אין באמת הבנה מדוע לא לבחון את כל הבחינות בזום והרצון להריץ את התוכנה המדוברת. כמובן שלא מדובר רק בהחלטות אקדמיות למרות שכך המוסד יציג. ציפינו שאחרי תקופה ארוכה בקורונה ממוסד הגדול ביותר בארץ התנהלות של הטמעת תוכנה חדשה נראה בצורה שונה, הנהלת האו"פ הצליחה להפתיע אותנו!!"

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות