קניתם דירה חדשה? תקפצו לגג, גם בשביל הנוף וגם כי תוכלו למצוא שם לא מעט ליקויי בנייה

אריחים שבורים, מערכות שנמצאות בגובה לא נכון, איטום לא טוב, ניקוז בעייתי, מערכות סולריות לא אטומות ועוד. יצאנו לבדוק גג בבניין משותף ומצאנו לא מעט ליקויי בנייה, חלקם אפילו מסוכנים. צפו בפרק השני של 'בדק בית - ליקויי בנייה' סדרת רשת בת ארבעה פרקים מבית 'ניוזים נדל"ן'

קניתם דירה חדשה וגיליתם מספר ליקויים בדירה. אתם עוברים עליהם אחד אחד וחושבים לרגע שסיימתם, אבל מה? מסתבר שישנם ליקויים שחשוב מאוד לטפל בהם גם בשטחים המשותפים. המקום שהכי לא היינו חושבים עליו- הגג, מסתבר וניתן למצוא בו לא מעט ליקויים ואפילו קריטיים. העניין הוא שכדי לגלות אותם צריך להזמין חברה מקצועית שתדע למצוא את כולם, הגדולים וגם הקטנים.

ניוזים נדל”ן יוצא בסדרה של ארבע כתבות בנושא ליקויי הבנייה בהן מסבירים אודי רז מבעלי חברת ‘בדק בית 360ועו”ד ונוטריון גיא יעקב, המתמחה בתביעות ליקויי בנייה, על הליקויים וכיצד ניתן להתמודד איתם משפטית.

הפרק השלישי בסדרה ‘בדק בית- ליקויי בנייה’ עוסק בליקויי בנייה בגג של בניין משותף, מי אחראי עליהם, מול מי עומד עורך הדין, מה חשיבותם ומה צריך לעשות בנידון.

אודי רז- בדק בית 360, צילום MSRאודי רז- בדק בית 360, צילום MSR

אודי רז, בדק בית 360: אנחנו עלינו על גג כחלק ממסגרת של בדק לשטחים משותפים. לגג יש מרכיב מאוד מאוד חשוב, גם בבתים חדשים עדיין ניתן למצוא ליקויים, למשל אריח השיש שאמור בעצם להגליש רחוק מהמבנים את המים ובפועל רואים שזה לא נמצא ולמים קל לחלחל ולהיכנס לדירות  וליצור נזקים. גם את הגגות אנחנו בודקים ומתייחסים לכל הפרמטרים שבפועל אנחנו צריכים לבדוק על מנת לייצר חוות דעת מושלמת, שהיא תהיה לטובת הדיירים כמובן.

דבר מאוד חשוב זה בגג זה נושא פריקת הלחץ, המערכת שניתן לראות בסרטון בפועל מייצרת מים חמים ויש לנו אלמנטים שנועדו לשמור על הרמה של הלחץ התקין ולכן יש פורקי לחץ שמסיתים ומנקזים את המים העודפים, כמובן שדבר כזה בגובה פנים של בן אדם זה מסוכן, הוא צריך להיות נמוך או גבוה יותר ולכן זה דבר שמוגדר כליקוי.

נושא מאוד מאוד חשוב זה גם לשמור על האיטום של הגג, מצד שני זה חשוב להקפיד על שיפועים שמבוצעים כמו שצריך ומדוע? ניתן לראות שאחרי מערכת גשם המים נשארים ולא מתנקזים כמו שצריך על נקודות השיפוע ונקודות הניקוז, וזה דבר שהוא לא תקין וכשמסתכלים קצת יותר פנימה אנחנו רואים שהתפר והמערכת של היריעות הביטומניות מתחילים להיאכל וככה בעצם מתחילים לחדור מים אל הדירות.

מערכות סולריות כמו כל המערכות שמייצרות חום אמורות להיות אטומות, כל המערכת הזו עובדת בסינרגיה מושלמת וברגע שאנחנו מסתכלים מתחת אנחנו רואים פריצות שמהם החום יורד ובעצם הנצילות של המערכות הזאת יורדת ואם אנחנו נבחן מלמטה אנחנו נראה פאצ'ים של תיקונים, זה כבר משהו שצריך לטפל בו, אנחנו רואים את זה מתקיים בכמה וכמה קולטים וצריך לפתוח תקלת שירות לחברת השירות ולטפל בזה כמה שיותר מהר אחרת הנצילות של אותם קולטים יורדת בהתאמה.

עו"ד גיא יעקב. צילום MSRעו"ד גיא יעקב. צילום MSR

עו"ד גיא יעקב: כשאנחנו נמצאים על גג של בית משותף, יש הרבה מאוד הבדלים שאנחנו באים להתייחס לליקוי בנייה וזאת בהתייחס לשטחים משותפים שמשותפים, למעשה לכל הדיירים. צריך להבין שמי שאחראי על ההתנהלות ומי שאחראי לתחזק את השטחים המשותפים זה ועד הבית או כמו שקוראים לזה בשפה משפטית- נציגות הבית המשותף. אנחנו חייבים כעורכי דין שמטפלים בליקויי בנייה לקבל דו"ח ספציפי לרכוש המשותף ולא רלוונטי לדירות הפרטיות, לליקויים שלהן צריך להתייחס בנפרד, כך שעורכי הדין מייצגים למעשה את ועד הבית מול הקבלן, באופן טבעי מכיוון ששטחים משותפים הם רבים בבניינים ועוסקים גם בגגות, גם בלובאים, גם בחניות וגם בחדרי מדרגות. הדו"חות הרבה יותר מקיפים ומדובר בדרך כלל בסכומים הרבה יותר גבוהים וההתייחסות צריכה להיות בהתאם.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות