לוקחים משכנתא לדירה חדשה? קבלו כמה טיפים חשובים שיחסכו לכם כספים רבים

עו"ד גיא יעקב ויועץ המשכנתאות אוהד צדר התארחו באולפן ניוזים TV על מנת להבהיר את חשיבותו של יועץ המשכנתאות בעסקאות נדל"ן, כיצד עורך דין ויועץ משכנתאות משלבים את הפעולות שלהם יחד ולמה כל זה שווה לכם בקניית דירה

רכישת דירה היא אחת הפעולות החשובות ביותר בחיים של אדם בוגר, אם זה רווק/ה או זוג צעיר או משפחה. כיום, דירה היא הנכס היקר ביותר לאדם וכל פעולה שנעשית בדרך לרכישת הדירה, משלב הרצון והמיקום ועד החזקת המפתח ביד ואפילו לאחר הקנייה במידה ונמצאים ליקויים או תקלות שונות ומשונות. עו"ד גיא יעקב ויועץ המשכנתאות אוהד צדר התארחו באולפן ניוזים TV על מנת להבהיר את חשיבותו של יועץ המשכנתאות בעסקאות נדל"ן, כיצד עורך דין ויועץ משכנתאות משלבים את הפעולות שלהם יחד ולמה כל זה שווה לכם בקניית דירה.

אוהד צדר, יועץ משכנתאות, למה בעצם צריך לקחת יועץ משכנתאות אם אפשר לעשות את זה לבד?

שאלה מצוינת, בסופו של דבר הרבה דברים אנחנו יכולים לעשות בעצמנו ולא עושים, גם בבית משפט אני יכול לייצג את עצמי, אבל אני לוקח עורך דין ממקום שאני מאמין שעורך דין יכול להגיע לתוצאה יותר טובה ממה שאני אגיע בכוחות עצמי. בדיוק אותו הדבר לגבי יועץ מקצועי, הוא יגיע לתוצאה טובה משאדם פרטי יגיע ולכן כדאי להיעזר ביועץ, כך היועץ מרוויח את משכורתו, הבנק תמיד מרוויח והלקוח מרוויח כשחוסך המון בתמהיל נכון.

צילום אילוסטרציה פיקסביי PIXABAYצילום אילוסטרציה פיקסביי PIXABAY

באיזה שלב בעסקת הרכישה נכנס יועץ המשכנתאות לפעולה?

הרבה מאוד אנשים חותמים על הסכם רכישה ולאחר מכן באים אלי ואומרים לי 'אני צריך עכשיו משכנתא', זו טעות, למעשה מה שצריך לעשות זה ליצור איתי קשר עוד לפני חתימת חוזה. מדוע? כדי שנוציא אישור עקרוני שנדע שהלקוח יכול לקחת משכנתא שהוא יכול לעמוד מאחוריה, תמהיל הרכב ההלוואה משפיע על התשלומים, אם אני יודע שהכניסה היא עד חצי שנה או עוד חודש יש אפשרות שאשנה את התמהיל או ההלוואה בהתאם.

מה כולל השירות שאתה מציע ללקוחות?

שירות שאני מציע זה הכל כולל הכל בתחום שלי, לקוחות מגיעים אלי לפגישה עסקית מאוד מאוד מפורטת, אני עושה להם אבחון פיננסי, תחקיר אשראי, לומד להכיר אותם, גילאי ילדים, קרנות השתלמות, חוסן השתכרותי, ירושות לא עלינו ועוד. מכיוון שהמשכנתא זה משהו שילווה אותם עשרים, שלושים שנה קדימה, אז אני מסתכל לטווח רחוק, אחרי שלמדתי להכיר אותם אני מלמד אותם את עולם המשכנתאות ובסוף מוריד את הכל לקרקע ובונה להם את התמהיל של ההלוואה שתפור בדיוק לפי המידות שלהם.

עורך דין גיא יעקב. צילום יעקב רביבועורך דין גיא יעקב. צילום יעקב רביבו

עו"ד גיא יעקב, איך משתלבת עבודת עורך הדין עם יועץ משכנתאות?

משתלב בצורה הרמונית ואפילו בצורה חיונית, בסופו של דבר כשעורך דין ניגש לבצע עסקת מקרקעין הוא צריך לבנות פריסת תשלומים שמתאימה לצרכים של הלקוח מול הבנק. ברגע שיש יועץ משכנתאות מקצועי בתמונה, עורך הדין משתף איתו פעולה, אנחנו בונים יחד פריסת תשלומים שהכי מתאימה ללקוח וזה חוסך כסף. יכול להיווצר מצב שאדם משלם משכנתא לפני שהוא קיבל את הדירה וכספים יוצאים מהכיס סתם ואפשר למנוע את זה, העבודה היא תמיד בשיתוף פעולה מלא.

אוהד צדר, יועץ משכנתאות, איזה טיפ יש לך להציע למי שרוצה לקנות דירה עכשיו?

קודם כל, לפני שבכלל הולכים לחפש דירה לשבת עם יועץ משכנתאות שהיא בדרך כלל ללא עלות, איזה גודל משכנתא אני יכול לקחת ואיזה גודל דירה אני יכול לקנות, אם כבר הגענו למצב שאנחנו רוכשים לעשות סקר שוק הכי מקיף שאפשר, לקבל הצעות מכמה שיותר בנקים זה שוק תחרותי, כמו בכל דבר להיעזר במומחים בין אם זה בדק בית לפני, עורך דין מומחה, יועץ משכנתאות מומחה בהכל.

עוד גיא יעקב ואוהד צדר יועץ משכנתאות. צילום ניוזיםעוד גיא יעקב ואוהד צדר יועץ משכנתאות. צילום ניוזים

עו"ד גיא יעקב, איך אני בוחר יועץ משכנתאות?

בסופו של דבר, כשאתה ניגש לבחור בל מקצוע בין אם זה יועץ משכנתאות או עורך דין או כל בעל מקצוע בתחום הזה, זה אמור להתבסס על כמה פרמטרים, יש את הנושא של הרקע המקצועי שכל בעל מקצוע למעשה מביא איתו, מה הוא עשה עד היום, מה התחומים שהוא מתמחה בהם, ואני יכול לתת לך בתור דוגמא מהעולם שלנו- יש לקחת עורך דין שמתמחה בתחום שאתה נתבע או תובע. אותו דבר ביחס ליועץ משכנתאות, יש לבדוק שמדובר במישהו שלמד את התחומים הרלוונטיים ושיש לו רקע וניסיון מתאים ובסופו של דבר הכי צריך להתבסס על כימיה והתאמה.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות