מבנה בית ספר חדש, גני ילדים חדשים ושדרוגים נרחבים בכל מוסדות החינוך. קריית אתא מוכנה לפתיחת שנת הלימודים עם 10,889 תלמידים

עיריית קריית אתא נערכת לפתיחת שנת הלימודים החדשה תשפ"א. 10,889 תלמידים יפתחו את שנת הלימודים במוסדות החינוך בעיר: 3 תיכונים, 4 חטיבות ביניים ו- 12 בתי ספר יסודיים. 831 ילדים יחלו השנה את לימודיהם בכיתה א'

בקריית אתא פועלים 94 גני ילדים אשר נותנים מענה ל- 2381 ילדים. השנה הוקמו 2 גני ילדים חדשים ובוצעו עבודות שיפוץ, תחזוקה ושדרוג בשאר הגנים בעיר. הגנים חדשים נבנים כמענה לגידול המשמעותי במספר התושבים בעיר על רקע ההתפתחות והבנייה המאסיבית של שכונות ומתחמי מגורים חדשים, הגירת תושבים חדשים, קליטת עלייה ועוד.
בקריית אתא פועלים 19 בתי ספר, מתוכם 3 תיכונים, 4 חטיבות ביניים ו- 12 בתי ספר יסודיים. 831 ילדים יחלו השנה את לימודיהם בכיתה א'. השנה נפתח בית הספר "נעם" במבנה החדש לאחר שהמבנה הישן נהרס. בית הספר "נעם" מתפרש על פני שטח של 9000 מ"ר. המבנה כולל 3 קומות, כ- 12 כיתות אם, חדרי ספח ולימוד עם ציוד לימודי מתקדם ומגרש ספורט חדש הכולל טריבונות צפייה. בניית ביה"ס "נעם" בעלות של כ- 20 מיליון שקל, התבצעה במסגרת תוכנית לחיזוק מבני חינוך נגד רעידות אדמה של משרד החינוך, כאשר בהמשך יבוצעו עבודות בנייה וחיזוק גם בבתי הספר: ירושלים, יבנה, הצבי ישראל, אולפנית שחם, גורדון ושפרינצק.
הלימודים יחלו כסדרם ב- 1.9 בהתאם למתווה משרד החינוך. עיריית קריית אתא השקיעה מאמץ רב בבניית מערכת לימודים מותאמת וחלוקת הכיתות בהתאם למתווה, כאשר בתי הספר מלמדים מעל המינימום המתבקש על פי המתווה הן מבחינת ימים והן מבחינת שעות לימוד. כיתות החינוך המיוחד ממשיכות לפעול כרגיל.
תכנית הלימודים כוללת גמישות והתאמה למתווה בהתאם להמלצות משרד החינוך כאשר המיקוד מושם במקצועות הליבה, בסגירת פערים ובמתן מענה רגשי לתלמידים. התלמידים נחשפים לתחומי דעת שונים בדרכים מגוונות וחווייתיות ובפרקי זמן שונים. כוח האדם תוגבר אף הוא הודות למשאבים שמקצה משרד החינוך לפיצול קבוצות הן בשעות הוראה והן במתן שעות לעוזרי הוראה בתהליך גיוס שמתבצע על ידי הרשות.
השנה, יפתח בחטיבה העליונה רוגוזין מרכז מייקרים חדש – מתחם יזמות וחדשנות טכנולוגית שיכלול את מיטב החידושים הטכנולוגיים, המכשור, הציוד והאמצעים המתקדמים ביותר. במרכז יתקיימו סדנאות שונות והוא ישרת הן את התלמידים מכל הכיתות והן את המורים בתחום המדעים והטכנולוגיה כולל ביצוע עבודות גמר והפיכת רעיונות למוצרים. בשלב הבא יעניק המרכז סדנאות גם לבתי הספר היסודיים בעיר.
במהלך חופשת הקיץ נערכה עיריית קריית אתא לפתיחת שנת הלימודים החדשה כאשר כל מחלקות העירייה פעלו על מנת לשדרג, לשפץ ולהנגיש את מוסדות החינוך במטרה לאפשר לתלמידים הפותחים את שנת הלימודים אקלים חינוכי מיטבי.
בימים אלה משלימה העירייה את עבודות השיפוץ והשדרוג של גני הילדים ובתי הספר הקיימים. העבודות כוללות: שיפוץ מבנים, עבודות צבע, קירוי ואיטום תיקוני שבילים, שיפוץ שירותים ומטבחים, התקנת ריצוף, מתקנים חדשים, מזגנים, גדרות, החלפה ותיקון של דלתות, משטחי בלימה, דשא סינטטי , סככות הצללה, ניקיון, הדברה ופיתוח נופי. עלות הפרויקט: כ- 2.5 מיליון שקל. במקביל בוצע סקר בטיחות בכל מוסדות החינוך בעיר וכן רישוי של מתקנים ואולמות ספורט בכל העיר.
יעקב פרץ, ראש עיריית קרית אתא: "עיריית קרית אתא תמשיך להציב בראש סולם העדיפויות את ההשקעה במערך החינוך בכדי שתושבי העיר, ילדיה ותלמידיה ימשיכו ליהנות ממערכת חינוך איכותית, מתוכניות למידה חדשניות ומבתי ספר וגני ילדים מודרניים ומתקדמים. מערכת החינוך בקרית אתא היא אחת ממערכות החינוך הטובות בארץ, בזכות השקעה רבה ומסירות של צוותי ההוראה, המנהלים במוסדות החינוך ושל כל המערכת העירונית אשר מעמידים את טובת הילד בראש סדר העדיפויות".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות