שוברים את מעגל הבדידות

שר העבודה והרווחה, חיים כץ מסר: "לשמחתי תוחלת החיים עולה ולצד זאת גדלה מחויבותנו להיערך כיאות ולפתח שירותים מותאמים לרווחתם. אחד הקשיים המשמעותיים שאני נתקל בהם במפגש עם אזרחים ותיקים ברחבי הארץ היא הבדידות. לכן החלטתי לייסד את תכנית יחד שמחברת בין קשישים לבין אזרחים ותיקים שהגיעו לגיל פרישה ומתקיימים מקצבת הבטחת הכנסה. אנחנו מחברים ביניהם וממנים ביקורים יומיים בתשלום. הורדת גיל הזכאות לביקורים היומיים תאפשר לעוד אזרחים להרגיש פחות בודדים ולהזדקן בכבוד בקהילה״.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם הוסיפה: "התכנית מייצגת את הערבות ההדדית הקיימת בקרב אנשי העיר. חיפאים רבים, בני הגיל השלישי, תורמים מזמנם במסגרות חינוכיות שונות, במפגשי חשיבה ותכנון תהליכים עירוניים. בפרויקט מבורך זה הם תומכים בחבריהם הזקוקים לסיוע. נמשיך לפעול כחברה הרואה לנגד עיניה את הערך "אל תשליכני לעת זיקנה"".

לאה, אחת המשתתפות בתוכנית סיפרה: "במשך השנים נפטרו החברות הטובות שלי. משפחה- בארץ, אין לי ובעקבות כך התחלתי לחוש בדידות. אין עם מי לדבר, אין עם מי לשבת על הספסל וליהנות מהשמש, אין למי לספר על מה שעובר עלי – זו תחושה נוראית. עכשיו, לאחר שהצטרפתי לתוכנית, יש לי חברה חדשה שמבקרת אותי, מתעניינת בי ומבינה אותי. היא הפכה לחלק משמעותי בחיים שלי".

התוכנית היא ללא עלות, ורשאי להצטרף אליה כל אזרח חיפאי ותיק שגילו מעל 80 והוא אינו זכאי למטפל סיעודי מכיוון שמצבו הבריאותי תקין,  אולם הוא חי לבדו, ללא בן משפחה או מטפלת פרטית, וזקוק לחברה על מנת להפיג את בדידותו.

אגף הרווחה בעיריית חיפה מזמין את האזרחים הוותיקים ואת הגמלאים הצעירים המעוניינים להשתתף בתוכנית לפנות למחלקה לאזרחים ותיקים
במייל ShirlyD@haifa.muni.il או בטלפון 04-8355768

 

 

צילום: גל אורן

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות