"תכנית עם התאמת ההיצעים לביקושים העתידיים ולא לביקושים הקיימים

ניר שמול, בהמשך לנתוני הלמ"ס המראים ירידה בהתחלות הבנייה: "אנו רואים במו עינינו את המשבר הבא של עולם הנדל"ן. למרות כל מאמצי המדינה להגדיל את המלאי, השוק פועל בדיוק להפך. פחות התחלות בנייה בשילוב עם יותר ילודה – אנחנו יולדים יותר ילדים ובפועל בונים פחות. והמחירים ימשיכו לעלות גם בעתיד – כך, אנחנו וילדינו נשלם יותר. הדבר נובע מכך שהקבלנים עוצרים את הבנייה או בונים פחות והבנקים מתנהלים בזהירות. כל זאת בזמן שבפועל נחוצות כ- 100 אלף דירות בכדי להדביק את הפערים של שנים קודמות וכדי להתמודד לענות על הביקוש של ילדינו לדירות בעוד 20 שנה.
במצב השוק הנוכחי, המאופיין באי ודאות, יוצאים הקבלנים משוק המגורים אל עבר ייזום בחו״ל, לתחום המסחרי והמניב ומחפשים אפיקי השקעה אלטרנטיביים.  משמעות הירידה בהתחלות הבנייה היא עלייה במחירים – הדבר דומה להתנהלות בשוק של העגבניות, כאשר יש פחות עגבניות בשוק כך מחירן מאמיר. הפתרון האמיתי למצוקת הדיור בישראל טמון בתוכנית שתתפרס על פני עשור עם התאמת ההיצעים לביקושים העתידיים, ולא לביקושים הקיימים. על התוכנית לתת מענה לא רק למחוסרי הדיור אם כי ליישם הסתכלות רחבה על השוק הכוללת את משפרי הדיור והמשקיעים. לדאבוני, כל תוכנית אחרת נקודתית במהותה, לא תפתור את מצוקת הדיור בישראל ".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות