לפי נתוני צה"ל: מעל 90 אחוז ממתגייסות ומתגייסי שנת 2022 בכפ"ס עושים בצבא שירות משמעותי. סה"כ המתגייסים בעיר עומד על 82.5 אחוז

מובילים בגיוס: 90.3 אחוז מצעירי העיר ו-93.1 מצעירות העיר המתגייסים לצה"ל בוחרים בשירות משמעותי. רפי סער: "אני גאה בבנות ובני העיר שלנו, במיוחד בעת הזו, על נתונים מרגשים, שמעידים יותר מכל על מצוינות, מנהיגות ואהבת הארץ"

 

ביום ראשון 30/6, הוצגו נתוני הגיוס לצה"ל בקרב צעירות וצעירי העיר כפר סבא, בישיבה מיוחדת שהתקיימה עם נציגי צה"ל, והמתייחסת לשנתון גיוס 2022 של ילידי שנת 2004.
על פי הנתונים שהוצגו, שיעור הגיוס בין צעירי העיר עומד על 82.5 אחוזים (לעומת ממוצע ארצי של 67 אחוזים), מהם 50.9 אחוזים בוחרים בתפקידי לחימה ו-90.3 אחוזים משרתים בשירות משמעותי.
בקרב צעירות העיר, עומד שיעור הגיוס על 78.9 אחוזים (לעומת ממוצע ארצי של 55.1%), כאשר 11.7 אחוז בוחרות בתפקידי לחימה ו-93.1 אחוזים משרתות בשירות משמעותי.

יש לציין עוד, כי בקרב הגברים 9.8 אחוז בוחרים במסלול קצונה (לעומת ממוצע ארצי של 6.3%), ובקרב הנשים, 7.1 אחוז בוחרות במסלול קצונה (נתון דומה לנתון הארצי).
עוד עולה מהנתונים, כי שיעור הגיוס נמצא במגמת עלייה לעומת שנה קודמת, כמו גם שיעור הגיוס לשירות משמעותי וכי שיעור ההתייצבות ליום המא"ה (מיון, איתור והתאמה) גבוה במיוחד ועומד על 96 אחוזים – לעומת ממוצע ארצי של 88.8 אחוז בלבד.

עוד טרם הגיוס, מקבלים המועמדים לשירות בצה"ל או במסגרת שירות לאומי, סל שירותים ומענים מהעירייה, באמצעות מרכז צעירים, מינהל קהילה ואגף החינוך, בין היתר ייעוץ אישי וליווי לקראת הגיוס ומול גורמי צה"ל, הכנה לקראת הליכי המיון השונים, מידע על מסלולי השירות, ייעוץ ותמיכה לחיילים והוריהם, סדנאות לקראת שירות בבתי הספר – כאשר מדי שנה מקיימת העירייה כנס מתגייסות ומתגייסים (שהשנה יתקיים בתאריך 19/7) ומחלקת תיקי גב גדולים וסלי כביסה למועמדים לשירות בצה"ל.

ראש העיר, רפי סער: "אני גאה בבנות ובני העיר שלנו, במיוחד בעת הזו, על נתונים מרגשים, שמעידים יותר מכל על מצוינות, מנהיגות ואהבת הארץ – כי אין לנו ארץ אחרת. שיעור הגיוס בכפר סבא הרבה מעל הממוצע הארצי, עם עלייה מתמשכת בשנים האחרונות. נתוני הגיוס משקפים את הפעילות החינוכית והערכית שאנו מקיימים בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. אני גאה בבוגרות ובוגרי בתי הספר שלנו שבוחרים לתרום למען המדינה, ואשר מובילים מנהיגות ואחריות חברתית".

חבר המועצה ומחזיק תיק קהילה, אמרי קולמן: "כפר סבא ממשיכה להוביל בנתוני הגיוס: 90.3% מהגברים משרתים שירות משמעותי, וכן 93.1% מהנשים. כמו מכן, אנו ממשיכים להוביל בנתוני היציאה לקצונה. כמו שמגויס כבר 268 ימים במילואים ולפני חודשיים גייס את בנו לשירות משמעותי כלוחם – אני גאה על הנתונים האלה, ומאחל לכל חיילנו, שבויינו וחטופינו לשוב הביתה לשלום".

 

צילומים: עיריית כפר סבא

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות