כפר סבא מציינת את חודש הגאווה עם מגוון אירועים ופעילויות. האירוע המרכזי יתקיים ב-20.6, באודיטוריום ספיר

כפר סבא מציינת את חודש הגאווה והתקווה בעיר במהלך חודש יוני. האירוע המרכזי יתקיים באודיטוריום קריית ספיר. בנוסף, לאורך החודש יואר מבנה העירייה בצבעי חודש הגאווה ויתקיימו פעילויות שונות, בין היתר ערב גבינות ויין לשבועות לקהילת להט"ב זה"ב, הכשרה למדריכי תנועות הנוער בנושא ועוד

 

החל מאתמול, יום ראשון 2/6/2024, ולאורך כל חודש יוני, תציין כפר סבא את חודש הגאווה והתקווה, כאשר השנה האירוע המרכזי יתקיים ברגישות לתקופה המורכבת בה אנו נמצאים מאז פרצה המלחמה בשבת ה-7 באוקטובר. האירוע המרכזי יתקיים באודיטוריום קריית ספיר ביום חמישי, 20/6/2024 החל מהשעה 17:00, ויכלול בין היתר דוכני מידע, מופע "הסיפורים מאחורי השירים" של נועם חורב ועוד.
בנוסף, לאורך החודש יואר מבנה העירייה בצבעי חודש הגאווה ויתקיימו פעילויות שונות, בין היתר ערב גבינות ויין לשבועות לקהילת להט"ב זה"ב, הכשרה למדריכי תנועות הנוער בנושא, כנס בריאות להט"ב, מליאת גאווה במועצת הנוער העירונית בשיתוף הבית הגאה, טורניר כדורגל ייחודי, ערב הקרנת סרטים גאים ועוד.

העיר כפר סבא הייתה לעיר הראשונה באזור השרון שפתחה לפני שלוש שנים בית גאה לקהילה הלהט"בית ומוקמה בשנה שעברה במקום הרביעי (לפני תל אביב) במדד הגאווה ברשויות המקומיות של האגודה למען הלהט"ב.
על פי המדד, עיריית כפר סבא נמצאת בעשייה מתמדת עבור הקהילה הגאה, כאשר העירייה שמה דגש רב על תתי הקהילות בעיר בעזרת מענים מגוונים וקבוצות פעילות שונות, בין היתר בקיום אירועים ופעילויות לאורך כל השנה, קבלת תעודות רישום זוגיות לזוגות להט"ב עבור קבלת זכויות ושירותים מהעירייה, הכשרות לצוותי העירייה והחינוך בנושאי להט"ב ומגדר, קבוצות תמיכה וליווי להורים ללהט"ב, פעילות של עמותת איגי (שהוקמה בכפר סבא) לבני נוער, קבוצת להט"ב לגיל השלישי ועוד ופעילות של ארגוני חברותה ותהל"ה בעיר.

ירדן יצחקי בן ה-29, תושב כפר סבא וסטודנט לתואר שני בפסיכולוגיה שיקומית, הקים בעיר קבוצה גאה לגיל 25-35 ומספר על הקשר ההדוק והתמיכה מצד העירייה. " אני נהנה מאוד לעבוד עם אנשים מהקהילה שלי, לתת מעצמי לעיר בה גדלתי ולהיות חלק מפרויקט מהמם ומחזק. חברי הקהילה בכפר סבא מקבלים תמיכה רבה, יחס חם ואוהב ויש פתיחות והבנה. בילדותי בעיר הרגשתי לא שייך, והיום אני חושב שהצלחנו להרים פרויקט מדהים בסיוע העירייה ולחזק את קהילת הלהט"ב בעיר".

לדברי חברת הקהילה ומובילת קבוצת חברותא לנשים לסביות בגיל מבוגר בכפר סבא, שושה נאור, "את קבוצת בנות הזהב בכפר סבא הקמנו בסיוע ובתמיכת גורמי העירייה, כמענה לדרישה לפעילות באזור השרון, קרוב, ליד הבית. אנחנו קבוצת חברות שפועלות בהתנדבות, כבר ארבע שנים, והשותפים שלנו המלאים שלנו לעשייה הן המחלקות בעירייה, שיחד איתנו בונות תוכניות וחוגים במהלך כל השנה. הרצון של מחלקת קהילות מגוונות ואגף שירותים חברתיים-קהילתיים לעזור, לתמוך לקחת חלק ולהעניק את המענים הכי מהירים, מותאמים, מעורר השראה. העבודה המשותפת, החיוכים והרצון הטוב – הם מהווים את העוגן של ההצלחה".

זיו ליב בת ה-20, בת שירות לאומי בבית הגאה בכפר סבא ומשתתפת בקבוצת הקוויר-טרנס הצעירה בבית הגאה, משתפת על הקשיים ועל חשיבות ההסברה. "בבית הגאה בכפר סבא אני יכולה להיות מי שאני בלי לחשוב פעמיים. אנחנו מקדמים יחד עם העירייה פעילויות ומענים לקהילה הטרנסית, עוסקים בהסברה והנגשת מידע לקהל הרחב. אני רואה חשיבות עצומה בהגברת הניראות וההסברה ונמשיך לפעול למען הקהילה בכפר סבא".

דייויד אהרונוביץ', כפר סבאי טרי לדבריו, שעזב את תל אביב אחרי 15 שנה, מספר כי החליט לעבור לכפר סבא בזכות המשפחתיות והחום של הקהילה. "חיפשתי בית אמיתי – והאמת שמצאתי. הקהילה הגאה בכפר סבא היא אמנם קטנה יותר, אבל היא משפחתית וחמה – שני דברים שקשה למצוא בעיר הגדולה, ונראה שבאמת יש מקום לכל אחד למצוא את קבוצת השווים שלו", הוא מספר. "אני גם מתנדב בפורום הגאה העירוני, שכולל תושבים ותושבות שרוצים לקדם ביחד את הקהילה הגאה ולעשות שינוי שימשיך לחזק את כפר סבא כעיר פלורליסטית, ליברלית, שמחברת את כל המגזרים".

 

צילום: עיריית כפר סבא'

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות