פרויקט "קרית הצעירים" בכפ"ס יוצא לדרך: אתמול פורסמו הזוכים בשלב א' של המכרז לבניית 748 יחידות דיור ראשונות בשמונה מגרשים

היסטוריה בכפר סבא: פרויקט " קריית הצעירים" עושה צעד ענק, שמביא בשורה לתושבות ותושבי העיר ולמשרתי מילואים: אתמול פרסמה המדינה את הזוכים בשלב א' של המכרז לבניית 748 יחידות דיור ראשונות בשמונה מגרשים, מתוך כ-3,200 יחידות דיור הצפויות להיבנות בשכונה החדשה שתקום בעיר

בשורה לתושבות ותושבי כפר סבא: תוכנית "קריית הצעירים" אותה מקדמת עיריית כפר סבא, בהתאם למדיניותו והובלתו של ראש העיר רפי סער, עושה צעד ענק קדימה, לאחר שאתמול, שלישי 28/6/2024, פרסמה המדינה את הזוכים בשלב א' של המכרז לבניית 748 יחידות דיור ראשונות בשמונה מגרשים, מתוך כ-3,200 יחידות דיור הצפויות להיבנות בשכונה החדשה שתקום בעיר – חלקן למכירה במחיר מוזל משמעותית וחלקן להשכרה במחיר מפוקח לטווח ארוך.

ראש העיר, רפי סער: "פעלתי בשנים האחרונות יחד עם מינהל מקרקעי ישראל וגורמי התכנון כדי להביא פתרונות דיור מוזל לבנינו ובנותינו ואני נרגש שהמהלכים אותם עשינו קורמים עור וגידים לכדי מימוש הפרויקט, במיוחד על רקע העלייה ביוקר המחייה. מדובר בתוכנית החשובה והמשמעותית בתולדות כפר סבא שתבטיח למשפחות הצעירות בעירנו ולמשרתי המילואים הנלחמים למעננו גם היום, דיור איכותי במחיר נמוך משמעותית ממחירי השוק. זאת לצד תשתיות חדשות בתכנון מוקפד, מוסדות חינוך וציבור ופתרונות תחבורה בצירי תנועה מרכזיים. חשוב להדגיש, כי בהתאם להתחייבויות מהממשלה, כלל התשתיות החדשות יוקמו בטרם אכלוס התושבים, תוך השקעה של מיליוני שקלים בפיתוח תשתיות בחלקים הוותיקים יותר של העיר".

על פי התוכנית, כ-70 אחוז מהדירות שייבנו בשלב זה יוצעו למכירה בהנחה, כאשר כ-20 אחוז מהם מיועדות עבור תושבות ותושבי העיר כפר סבא וכ-20 אחוז מיועדות למשרתות ומשרתי מילואים, ששירתו 45 יום בשנה ומעלה.
שכונת קריית הצעירים, האמורה להיבנות בצפון מזרח העיר, תוכננה על פי עקרונות של בנייה נמוכה ותשתיות של עיר חכמה, תוך שמירה על הריאות הירוקות, המאפיינות את כפר סבא. ביצוע כלל התשתיות התחבורתיות יבוצע על ידי משרד התחבורה.

מדובר בפרויקט מקיף שהוא תולדה של עבודה משותפת של גורמי מקצוע ותכנון מהמובילים בישראל, בהובלת ראש העיר כפר סבא ומינהל ההנדסה בעיר, אשר מבטיח את המשך פיתוח העיר בצורה מיטבית והדרגתית. על פי לוח הזמנים המתכונן, העירייה יחד עם המדינה יתחילו בהקמת תשתיות מתקדמות בתחבורה תחילה ורק לאחר מכן יחל פיתוח של יחידות הדיור למכירה ולהשכרה, פתרונות דיור רב גילי, מבני חינוך וקהילה, מעונות סטודנטים ודיור מוגן.

שכונת קריית הצעירים היא נדבך אחד מפרויקט הצעירים שאושר על ידי מועצת העיר, שישנה את פני העיר ולצד שדרוג רחב של תשתיות העיר בחלקים הוותיקים, יציע גם כ-950 יחידות דיור חדשות במסגרת תוכנית התחדשות עירונית שכונת יוספטל ועוד כ-500 יחידות דיור שייבנו סביב האצטדיון החדש, שייבנה במקומו של אצטדיון לויטה הוותיק.

התוכנית כוללת בין היתר פתרונות תחבורה משמעותיים טרם אכלוס השכונה, ביניהם הקמת כביש 541 על בסיס תוואי כביש 5503 – שעתיד לקשר את העיר עם כביש 4 ונתיבי איילון, הרחבת כביש 5504 לאזור התעשייה המזרחי והקמת כניסות חדשות לעיר. לצד זאת, יוקמו עשרות שבילי אופניים, מסלולים ונתיבי תחבורה ציבורית, והכבישים והכניסות החדשות לעיר ישלימו טבעת כבישים ארציים עוקפים מיטבית ונרחבת מסביב לעיר.
עוד כולל פרויקט הצעירים, כאמור, הקמת מעונות סטודנטים, דיור מוגן לגיל השלישי, אלפי מ"ר לתעסוקה ומסחר, מבני חינוך חדשים וחידוש מבנים ותיקים, מבני ציבור והרחבת הרשת הירוקה המחברת בין המרחבים הציבוריים בעיר, תוך מתן דגש לריאות ירוקות ושימורן.

"כפר סבא היא העיר הראשונה שזכתה להתחייבות מהממשלה לביצוע כלל התשתיות בטרם אכלוס התושבים", מוסיף ראש העיר, רפי סער. "פרויקט הצעירים יבטיח את שדרוג כלל התשתיות בעיר ומביא בשורה ענקית למשפחות הכפר-סבאיות בכל התחומים, ביניהם חינוך, תעסוקה ליד הבית, שימור שטחים ירוקים ואפשרות להמשיך ולהתגורר בעיר בה גדלו והתחנכו, באמצעות דירות במחיר שפוי".

 

צילום: עיריית כפר סבא

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות