היום התקיים אירוע גמר חידון הקיימות השנתי של כפר סבא, בו לקחו חלק תלמידי שכבה ד' בבתי הספר היסודיים..הזוכה מ"אופירה נבון"

אסף תם מבית הספר אופירה נבון הוא הזוכה בחידון הקיימות העירוני בכפר סבא לשנת תשפ"ד, בו לקחו חלק למעלה מ-1,500 תלמידים מבתי הספר היסודיים בעיר ראש העיר, רפי סער: "כעיר המובילה בתחום הסביבה והקיימות, אנו ממשיכים גם בעת זו במסורת של הנחלת ערכי הקיימות לילדות וילדי העיר"

 

היום, שני 27/5/2024 התקיים אירוע גמר חידון הקיימות השנתי של כפר סבא – המתקיים זו השנה השביעית במספר.
17 תלמידות ותלמידים משכבת ד' בעיר ייצגו בגאווה את בית ספרם באירוע הגמר, שהתקיים במעמד ראש העיר רפי סער, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הקיימות קובי פדוה, מנהלים, מורים, משפחות וכיתות נרגשות.
אירוע זה היה השיא בתהליך למידה של מספר חודשים, בו לקחו חלק יותר מ-1,500 תלמידות ותלמידי שכבת ד' בעיר ואשר כלל שיעורים חווייתיים, חשיפה למושגים מעולם הקיימות, למידה על המדיניות הירוקה והשמירה על הסביבה שמובילה העירייה, ומכירים מקרוב מיזמים סביבתיים מעוררי השראה. זאת בהובלת אגף הקיימות והחדשנות העירוני, בשיתוף אגף החינוך והיחידה האזורית לאיכות הסביבה.

במהלך שלב הגמר, הוצגה בפני התלמידים והתלמידות, כמדי שנה, גם שאלת ראש העיר, כאשר הפעם נדרשו התלמידות והתלמידים לענות מהם ראשי התיבות של מרכז קיפו"ד (קיימות פורצת דרך).
בתום שלב הגמר הוכרזו המנצחים: במקום הראשון אסף תם מבית הספר אופירה נבון, במקום השני נועם טל מבית הספר אוסישקין ויוני גולברג מבית הספר לאה גולדברג, ובמקום השלישי נדב בן חי מבית הספר יצחק שדה.

בין המתמודדות והמתמודדים שעלו לשלב הגמר: נועם טל מבית הספר אוסישקין, אסף תם מבית הספר אופירה נבון, גיא לרר מבית הספר בן גוריון, שירה אילוז מבית הספר בר אילן, איתמר מגל מבית הספר ברנר, איתן רוזן מבית הספר גורדון, גלי קליין מבית הספר דבורה עומר, נדב בן חי מבית הספר יצחק שדה, יוני גולברג מבית הספר לאה גולדברג, אלה אלזרוב מבית הספר המונטיסורי, אביב כהן מבית הספר סורקיס, ארי היימנס מבית הספר רחל המשוררת, יאיר דרבאו מבית הספר רמז, עמית גרבר מבית הספר ש"י עגנון, אידו מרדכי דודון מבית הספר שילה, אדם מרכוס מבית הספר הירוק ע"ש שמעון פרס ונועם אנקר מבית הספר גולדה מאיר.

ראש העיר, רפי סער: "כעיר המובילה בתחום הסביבה והקיימות, אנו ממשיכים גם בעת זו במסורת של הנחלת ערכי הקיימות לילדות וילדי העיר. ערך הקיימות משתלב היטב עם ערך התקווה החשוב מאוד בימים אלה – התקווה לעתיד טוב יותר תוך שאנו מחנכים יוצרים קהילה שדואגת לשימור כדור הארץ וסביבת מגורינו. קיימות היא לא רק מונח – היא אתגר והזדמנות. כל אחד מאתנו משפיע על סביבתנו על ידי בחירות יום-יומיות, כמו שימוש בתחבורה ציבורית, חיסכון באנרגיה, צמצום בזבוז מזון ועוד. התוצאות של ההחלטות שאנו עושים היום משפיעות על העיר שלנו עכשיו ובעתיד. התלמידות והתלמידים הצעירים שלוקחים חלק בתהליך חידון הקיימות העירוני הם אלה שיביאו לשינוי בעתיד. החידון מעודד אותם לפעול במודעות ובאחריות וליצור שינוי חיובי שיכול להיות בכל מקום: בבית עם המשפחה, בבית הספר, בתנועת הנוער, ועוד. נמשיך לקדם ולהוביל את נושא הקיימות בישראל ולהעלות את המודעות החברתית לחשיבות השמירה על הסביבה למען העתיד שלנו".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הקיימות, קובי פדוה: "הכול מתחיל בחינוך וזה נכון במיוחד לדאגה לסביבה. אני מלא הערכה לתלמידי כפר סבא המוכשרים, שהשקיעו בלימוד הנושא, השתתפו בחידון הקיימות והראו בקיאות מרשימה. חידון זה מהווה הזדמנות מצוינת לתלמידים ללמוד על חשיבות השמירה על כדור הארץ. מודעות סביבתית היא נושא מרכזי שמוכרח להיות מושרש בנו כבר מגיל צעיר ואני סומך על תלמידי העיר שיצטרפו אלינו למלאכת הטמעת הנושא, ייקחו אחריות ויפעלו בנושא יחד עמנו. רק יחדיו, בשילוב מודעות ופעילות, נוכל להבטיח עתיד טוב יותר לסביבתנו ולכדור הארץ".

 

צילום: רומן בירמן

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות