מאות תושבי כפ"ס, בהם ניצולי שואה לצד תלמידי תיכון, לקחו חלק בעצרת המרכזית ליום השואה והגבורה שהתקיימה אמש

"גבורה אמיתית נבחנת בשעות של קושי אמיתי. עוצמתה של הרוח האנושית נמדדת כאשר האתגרים הניצבים מולה הם כבדים מנשוא. ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, אנחנו מצדיעים לאותם גיבורות וגיבורים, רובם אלמונים, ומביטים בהערכה גדולה על עוז הרוח שלהם, המהווה עבורנו השראה לנצח" – ראש העיר רפי סער הצדיע לשורדות ושורדי השואה בעצרת המרכזית שהתקיימה בכפר סבא

 

מאות רבות מתושבות ותושבי העיר כפר סבא הגיעו אתמול, יום ראשון 5/5/2024, לרחבת היכל התרבות – שם התקיימה העצרת המרכזית ליום השואה והגבורה, במעמד ראש העיר רפי סער, חברות וחברי מועצת העיר, שורדות ושורדי שואה. העצרת כללה מסכת מרגשת בביצוע תלמידות ותלמידי תיכון גלילי.

"גבורה אמיתית נבחנת בשעות של קושי אמיתי. עוצמתה של הרוח האנושית נמדדת כאשר האתגרים הניצבים מולה הם כבדים מנשוא. מורדי הגטאות היו גיבורים שכאלה, וגבורתם ניכרה לא רק באומץ להילחם למול אלה שביקשו את נפשם", אמר ראש העיר, רפי סער בנאומו בעצרת. "הייתה זאת גבורה של דבקות בערכים, של עוצמת רוח האדם, גבורה המשקפת את המאמץ להישאר מלוכדים וערבים זה לזה, גם בזמנים בלתי אפשריים. ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, אנחנו מצדיעים לאותם גיבורות וגיבורים, רובם אלמונים, ומביטים בהערכה גדולה על עוז הרוח שלהם, המהווה עבורנו השראה לנצח. אתם, שורדות ושורדי השואה החיים איתנו כאן – אתם הגיבורים שלנו".

ראש העיר הוסיף ואמר: "גם ביום הקדוש הזה, מחשבותינו נודדות אל אחינו ואחיותינו, החטופים והחטופות, שעודם מוחזקים ברצועת עזה. בין חוסר האונים של יהודי אירופה אז ובין זה של חטופינו בעזה היום עובר קו משותף וברור: זהו ביטוייה של שנאת יהודים – רק על שום היותם יהודים. אך יש הבדל גדול ומשמעותי, שחשוב כי כולנו נזכור: כוח המגן שעומד היום לרשותנו ומדינת היהודים שקמה מאפר השואה, הם מימושה המוחשי של ההבטחה: לעולם לא עוד".

 

צילום: eclipse media

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות