לזכור ולא לשכוח: עשרות עובדות ועובדי עיריית השתתפו הבוקר ב"זיכרון בסלון" עם שורדת השואה אדית פישהוף גלבוע בת ה-101

הבוקר, מאות עובדי עיריית כפ"ס החלו לציין את "יום השואה" כששמעו עדות מרגשת מהניצולה בת ה-101, אדיש פישהוף גלבוע. ראש העיר, רפי סער: "סיפורה של אדית הוא סיפור על רוח האדם, שתמיד תנצח. היום, יותר מתמיד ובצל המלחמה, אנו מצווים לזכור ולעולם לא לשכוח את מי שנרצחו באכזריות על ידי הנאצים ולספר את סיפורי הגבורה של השורדות והשורדים"

לזכור ולא לשכוח: עשרות עובדות ועובדי עיריית השתתפו הבוקר ב"זיכרון בסלון" עם שורדת השואה אדית

היום, ראשון 5/5, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, השתתפו עשרות עובדות ועובדי עירייה ב"זיכרון בסלון", שהתקיים במעמד ראש העיר רפי סער במרכז הקהילתי גלר.
במהלך האירוע, שמעו עובדי העירייה את סיפורה של אדית פישהוף גלבוע, שורדת שואה שנולדה באיטליה בשנת 1923 ואשר ייצגה את העיר כפר סבא לפני שנתיים בטקס הנצחת חסידי עולם שהתקיים בעיירה פונטביקו שבמחוז ברשיה באיטליה, להנצחתו של ג'וזפה אימפולטי, שהציל את חייה ואת חיי אחותה.

אדית ומשפחתה נאלצו לברוח מביתם ולנדוד כפליטים, לאחר שעברו חוקי הגזע באיטליה. בשלב מסוים אדית ואחותה ברטה פגשו את ג'וזפה אימפולטי, שמחליט לתת להן מחסה ואוסף אותן אל ביתו, תוך הצגתן כבנות הדוד שלו. השתיים התחבאו מפני מכונת ההריגה הנאצית בחווה של ג'וזפה לאורך כל המלחמה, ובכך בעצם ניצלו חייהן.
סיפורה של אדית, שעלתה לארץ לפני 25 שנה היישר לכפר סבא, הוא סיפור על רוח לחימה ואומץ גדול. "אני חיה בתחושה של שליחות גדולה ועושה כל שניתן כדי לספר את הסיפור שלי ושל בני משפחתי, ואת סיפור העם היהודי", אמרה אז אדית. "אני מרגישה חובה גדולה לספר ולהזכיר את שעברנו בשואה, כדי שזו לא תחזור על עצמה".

ראש העיר, רפי סער: "הסיפור של אדית הוא סיפור שמוכיח שגם בתקופות הכי אפלות יש אנשים שלא מאבדים את המצפן המוסרי שלהם. שרוחות של סולידריות אנושית מנשבות גם כשמסביב הרוע מנסה לחרב כל חלקה טובה. זה סיפור של אנשים שהחליטו לסכן את חייהם כדי להציל חיים של אנשים שהם לא מכירים, זה סיפור על רוח האדם שתמיד תנצח. היום, יותר מתמיד ובצל המלחמה, אנו מצווים לזכור ולעולם לא לשכוח את מי שנרצחו באכזריות על ידי הנאצים ולספר את סיפורי הגבורה של השורדות והשורדים. בכפר סבא חיים כיום 2,192 שורדות ושורדי שואה, ואנו מלווים אותם, תומכים בהם וממשיכים להנציח את סיפוריהם – למען הדורות הבאים".

יש לציין, כי לפני כשלוש שנים הקימה עיריית כפר סבא, בהובלת מינהלת אזרחים ותיקים, מוזאון שואה וירטואלי – ייחודי מסוגו – בו יכולים תושבות ותושבים להעלות את סיפורי משפחותיהם, לתעד ולהנציח: https://www.kfar-saba.muni.il/articles/item/2480/

 

צילומים: עיריית כפר סבא

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות