פסטיבל אינזואגדה 2023 נתניה: יצירה ישראלית שמקרבת לבבות

אינזואגדה הוא פסטיבל פורץ דרך המתקיים בנתניה, זו הפעם העשירית, שהפך למסורת ייחודית לעיר.25-27 בדצמבר| נתניה | כניסה חופשית

פסטיבל אינואגדה הוא ביטוי של מהפכת תרבות אזרחית שמדבקת ומחברת אליה עוד ועוד תושבים שרוצים להיות חלק ומבקשים ליצור יחד תרבות מלמטה למעלה, על ידי האנשים ומתוכם. הפסטיבל יוצא אל הפועל בהובלה ובתמיכה של תנועת תרבות, עמותת קו תרבות, עיריית נתניה, היכל התרבות העירוני, רשת מתנ"סי צפון העיר, רשת מתנ"סי מזרח העיר, הביטחון הקהילתי נתניה ונתמך גם על ידי משרד התרבות והספורט.

"החבר'ה מאינזואגדה סיפרו מה הם עושים ואיך הם פועלים בשכונות בנתניה, זה הזכיר לי את הפעילות שלנו… החלטתי להצטרף… סיפרתי על העיר שלנו, וגם על האנשים שלא האמינו… הוכחנו בגדול שעם עבודה, פרגון והרבה כשרון הפכנו את עירנו למותג של הצלחה תרבותית". חיים אוליאל, שליווה את יוזמי הפסטיבל ב-2018 והופיע בו באותה השנה.

האירוע, שהיה אמור להתקיים בתחילת אוקטובר נדחה בעקבות פרוץ המלחמה. נחל שלום סולמי, ממפיקות האיורע מספרת: "חשבנו הרבה איך לעשות את אינזואגדה השנה ומה הכוח של האירוע הזה במצב של העם והמדינה שלנו. בימים כאלה, יצירה ישראלית יכולה לתת אויר לנשימה ולקרב לבבות, לתת קצת שקט וכוח. מתחילת המלחמה המלונות של נתניה מאכלסים מפונים מקו העימות. הקהילה שלנו התגייסה להגיע אליהם, להעביר סדנאות אומנות ולהיפגש. החלטנו  \שבמקביל לאירועים בדורה, נאות הרצל ונאות גנים יופיעו אמנים מכל התחומים גם במלונות איילנד, רדזידנס והעונות. בשכונות יתקיימו בכל יום אירועי ילדים עם מופע וסדנאות אחר הצהריים ובערב בכל שכונה יתקיימו שלוש הופעות של אמנים מוכשרים ומקצועיים מהעיר ומהארץ. בתקופה כזו בה האומנים מתגייסים בהתנדבות לטובת המורל הלאומי ותורמים איפה שרק אפשר, יש חשיבות גדולה בעיננו לקיים את הפסטיבל ולאפשר להם להמשיך לעשות זאת ולהתקיים בכבוד."

הפסטיבל השנה יתקיים בשלוש שכונות לקהל הרחב ובמקביל בשלושה מלונות למופנים מקו העימות. בנוסף יגיעו להופיע במלונות מוזיקאים שהם מפונים בעצמם. "דרך חיים אוליאל וממשיכי דרכו בשדרות הגענו לחבורת מוזיקאים שהם חלק מפרוייקט "שופוני"  שקם בעוטף לפני מספר שנים. הם חבורה שמאוד מתחברת אלינו ולניסיון שלנו לתת במה לאומנים וליצור תרבות מקומית חיה. שלושה מהמוזיקאים בפרויקט יופיעו במלונות בפסטיבל. שליו רוקח וחגית אוחיון (חביבה) משדרות. ודניאל וויס מבארי ששני הוריו נרצחו בטבח בבארי ב7- לאוקטובר. הקשר שנוצר לנו איתם והאפשרות שלנו לתת להם במה להופיע לפני מפונים במלונות בנתניה מרגש ונותן תקווה."

בני אפרים מנכ"ל עמותת היכל התרבות: "אחת החוזקות של העיר נתניה, היא היצירה הלוקאלית והעשייה האמנותית הנרחבת בעיר המתבצעת על ידי אמנים מקומיים בכל תחומי הבמה ובכלל. אנו גאים ביוצרים באמנים ובטח בקהילת תרבות נתניה שפועלת יחד עם עמותת היכל התרבות וגופים נוספים בכדי להנגיש את התרבות לאוכלוסיות שונות ומגוונות בעיקר בשכונות העיר".

רק לאחרונה חילקה עיריית נתניה באמצעות היכל התרבות מלגות לאמנים בראשית דרכם ששנים מתוכם יופיעו בפסטיבל אינזואגדה".

25.12 – נאות גנים (ותיקים) ומלון העונות

26.12 – רמת ידין (דורה) ומלון איילנד

27.12 – נאות הרצל ומלון רזידנס

אפשר למצוא את התוכנייה המלאה וכל פרטי האירוע בפייסבוק של 'קהילת תרבות נתניה' ובאתר העירייה.

ליצירת קשר– נחל שלום סולמי -0544496569 nachalshalom@gmail.com

נתניה אינזואגדה
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות