האח ממחלקת ההשתלות בבית החולים שנרתם להצלת חיים: "לא הייתה בכלל התלבטות. מכיר מקרוב במה כרוכה המחלה ורואה איך התרומה הזאת פשוט מצילה חיים"

כשמשה באום (39, נשוי+3, נתניה) קיבל טלפון ממאגר מח העצם הלאומי של "עזר מציון" שהוא נמצא מתאים לתרומת מח עצם להצלת חייה של אישה- הוא לא היסס לרגע- "היא עוד לא סיימה את המשפט, ואמרתי לה כן."

באום הוא אח במחלקת השתלות מח העצם באיכילוב שמלווה את המושתלים לאורך ימי האשפוז הארוכים ומכיר מקרוב את המשמעות הגדולה של תרומת מח עצם להצלת חיים.

לפני מספר ימים הוא הגיע למרכז האיסוף בבית אורנית של עזר מציון ונרתם להצלת חיים- "מבחינתי זה מעשה טריוואלי. אנחנו במחלקה רואים את כולם, מכירים את כל המשפחה, הילדים והנכדים ורואים את ההשפעה של ההשתלה והתקווה שהיא נותנת למשפחות- והיא באמת מצילה חיים."

בניגוד לתורמים אחרים שמגיעים למרכז האיסוף של עזר מציון ב"בית אורנית" בפתח תקווה ונחשפים לראשונה לעולם השתלות מח העצם- התורם שהגיע לפני מספר ימים מכיר מקרוב את העולם הזה. משה באום משמש ב-5 השנים האחרונות כאח במחלקת השתלות מח העצם בבית החולים איכילוב בתל אביב. במסגרת עבודתו הוא מקבל את החולים שמגיעים להשתלה, מכין אותם לקראת ההשתלה, עובר איתם את כל הפרוטוקול הרפואי, הטיפולים הכימותרפיים והאשפוז הממושך, מלווה אותם במעקב רפואי, בחינת תופעות לוואי ועוד. במהלך ימי האשפוז הארוכים הוא מכיר מקרוב את החולים שזוכים לקבל הזדמנות שניה ורואה את בני המשפחה שעוטפים את החולים במהלך השהות בבית החולים.

באום, בן 39, נשוי+3 מנתניה הצטרף למאגר ב-2009 כשעבד במד"א ונסע לגן שמואל במסגרת מבצע איסוף שקיימה העמותה באותם ימים. בחודש אפריל האחרון הוא קיבל טלפון ממאגר מח העצם הלאומי של עזר מציון שהוא נמצא מתאים לתרומת מח עצם להצלת חייה של אישה בשנות ה-60 לחייה.

בגלל ההכרות הקרובה של באום עם המשמעות הגדולה של התרומה הוא לא חשב פעמיים- "לא היתה בכלל התלבטות. ידעתי לקראת מה אני הולך. כשהתקשרו אליי ממאגר מעזר מציון ואמרו לי שנמצאתי מתאים, היא עוד לא סיימה את המשפט – ואמרתי לה כן. שתדעי, שאני אח במחלקת השתלות והיה לי ברור מה תהיה התשובה שלי. כולם מסביבי חושבים שזה מדהים ושזו הצלת חיים. מבחינתי זה מעשה טריוואלי. אני יודע מקרוב במה כרוכה המחלה, ואני יודע כמה תקווה זה נותן ורואה איך התרומה הזאת פשוט מצילה חיים. אנחנו במחלקה רואים את כולם, מכירים את כל המשפחה, הילדים והנכדים ורואים את ההשפעה של ההשתלה והתקווה שהיא נותנת למשפחות- והיא באמת מצילה חיים. התפללתי רק שאמצא מתאים בסוף התהליך של הבירור ואז נלך על זה."

באום החל בתהליך הבדיקות והבירור הסופי עד שקיבל הודעה שהוא מתאים באופן וודאי לתרום עבור האישה. לפני מספר ימים הוא הגיע מלווה ברעייתו למרכז האיסוף בבית אורנית של "עזר מציון" בפתח תקווה לביצוע התרומה. ב"עזר מציון" מכירים מקרוב את המחלקה שבאום עובד בה מדי יום- הם בקשר רציף עם מתאמת ההשתלות ומנהל היחידה על מנת לאתר תורמים מתאימים ממאגר מח העצם הלאומי לחולים שמטופלים באיכילוב.

לבאום הייתה ברורה גם המשמעות הרפואית של ההירתמות המהירה שלו עבור החולה שממתין להשתלה- "אני מבין את החשיבות של ההירתמות שלי, כי ברגע שנמצא תורם מתאים- המטופל שאמור לעבור את ההשתלה כבר מתחיל טיפול כימותרפי עם פרוטוקול קבוע, והעובדה שברור שאני לא הולך להתחרט גם מסייעת לתהליך מסודר גם אצל המטופל לקראת ההשתלה."

מנהלת מאגר מח העצם הלאומי ומנהלת בית אורנית בעזר מציון ד"ר ברכה זיסר: "במחלקת השתלות מח העצם אפשר לראות באופן ברור את המשמעות האדירה של תרומת מח העצם. משה רואה את זה כל יום מקרוב ורואה כיצד תרומה בתהליך פשוט של מספר שעות מצילה לא רק חולה אחד, אלא משפחה שלמה, חברים ומעטפת גדולה שזוכים לראות את יקירם מבריא וחוזר לחיים רגילים."

קרדיט: מיכל גורדין, עזר מציון

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות