אכיפה פוליטית? למה עיריית רעננה שלחה פקחים להוריד ממרפסות בתים שלטים של מתמודדים לראשות העיר מול ברוידא ולא מורידה שלטים בנושא ה"הפיכה המשפטית", שגם לכאורה מפרים את החוק?

עיריית רעננה שלחה פקחים לחפש אחר שלטים של יריביו הפוליטיים של ראש העיר ולהוריד אותם, בשם החוק. השאלה: למה אותו חוק לא מוחל, כפי שנדרש, על שלטים אחרים הנתלים במרפסות?

מערכת הבחירות המוניציפלית מורגשת כבר בכל הרשויות, אם זה בשילוט חוצות ואם זה בשילוט על מרפסות הבתים. כל זה מביא למאבקים יצריים מעל פני השטח ומתחת לפני השטח, כשבערים כמו כפר סבא, כפר יונה ועתה רעננה – ראשי העיר בשלושת המקרים דאגו לשלוח פקחים כדי להוריד שלטי תמיכה במועמדים אחרים שנתלו במרפסות דירות ובתים פרטיים.
יש לציין, כי לכאורה על פי חוק הבחירות – תליית שלטים במרפסות מותרת 90 יום לפני מועד יום הבחירות – אלא שהדבר גם תופס לא רק לגבי שילוט בחירות אלא שילוט כלשהו שנתלה על מרפסות בתים.
לפני מספר ימים הגיעו פקחים למועמד לראשות העיר רעננה, עו"ד אבי יוסף, והגישו לו דוח התראה לפני קנס ובו מפורטים כל הבתים בעיר במרפסותיהם נתלו שלטים התומכים ביוסף. לכאורה מדובר באכיפה על פי החוק, אלא שהאכיפה הזאת אמורה לחול גם על שלטים אחרים הנתלים במרפסות – כמו שלטים רבים הנמצאים במקומות ובבתים שונים ברעננה היוצאים נגד ראש הממשלה נתניהו ובעיקר נגד מה שהם מכנים "ההפיכה המשפטית".
פנינו לעיריית רעננה לשאול, האם מדובר באכיפה בררנית בעל "ניחוח" פוליטי נגד יריביו של ראש העיר, חיים ברוידא, או אכיפה בשם החוק – ואם כך, מדוע לא מורדים שלטים אחרים כאמור שנתלים חודשים על מרפסות בתים?
מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה פועלת בהתאם להוראות חוק העזר המתייחס לתקופה הקודמת ל- 90 יום לפני מועד הבחירות, לפיו הצבת כל שילוט בחירות מצריכה אישור ועדת שילוט לקבלת רישיון, ולתשלום אגרה. הנחיה זו נמסרה באופן שוויוני לכל המועמדים ונאכפת בהתאם. עיריית רעננה מחוייבת לנהוג לפי הנחיות הדין ודורשת מכלל המועמדים לפעול בהתאם כדי שלא לפגוע בטוהר הבחירות. האכיפה בנושא זה שיוויונית ומצופה מכלל הגורמים להתנהל כיאות וכמתחייב בדין לפי הוראות משרד הפנים, חוקי העזר העירוניים וההנחיות הרלבנטיות".
צילום: מתוך פייסבוק אבי יוסף
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות