חודש החינוך ביהוד-מונוסון: "הכל מתחיל בבית" – על חוסן במשפחה, בגני הילדים ומה שביניהם
במסגרת חודש החינוך ביהוד- מונוסון, הגיעו אתמול בכירים במשרד החינוך ובצוותי הפיקוח לסיור נרחב במוסדות חינוך שונים בעיר והתרשמו מהתכניות המיוחדות הפועלות בהם מגילאי גן. אמנון סעד, ראש העיר: ״אנו גאים בצוותי החינוך וההוראה בעיר, ומעריכים את עבודתם הקשה להשגת היעדים בסטנדרט הגבוה ביותר שיש לעיר שלנו להציע לבניית דור העתיד"
אמנון סעד, ראש העיר: ״אנו גאים בצוותי החינוך וההוראה בעיר, ומעריכים את עבודתם הקשה להשגת היעדים בסטנדרט הגבוה ביותר שיש לעיר שלנו להציע לבניית דור העתיד"
אתמול בבוקר (22/9) חודש החינוך ביהוד-מונוסון התקרב אל שיאו, עם ביקור בכירים במשרד החינוך ובצוותי הפיקוח, בהם אורנה פז – מנהלת אגף א' חינוך לגיל הרך,
סיגל נטף – ממונה על הפיתוח המקצועי והחדשנות לגילאי לידה עד 6, מפקחות משרד החינוך: ליאת אייל, יעל קליין, ירדנה נבון, מפקחות החינוך המיוחד, מדריכות ויועצות. את הביקור ניהלו מירי אור-גוטפריד, מנהלת אגף החינוך נוער וספורט בעירייה, ואופירה עוקשי מנהלת מחלקת גנים.
הסיור המקצועי החל בגן המדעי "גבהים", במהלכו נסקרו מהלכי ההוראה והלמידה בגן הייחודי בעיר עבור הגיל הרך. ילדי הגנים בעיר מגיעים למרכז במהלך השנה ומתנסים בפעילויות המפתחות יזמות, יצרנות וחדשנות, תוך חזרה לטבע ולעבודת ידיים, במטרה לטפח דור של ילדים סקרנים, חוקרים וממציאים.
מירי אור-גוטפריד, מנהלת אגף חינוך, נוער וספורט, תיארה את הפונקציה שממלא הגן בתהליך ההתפתחות הטבעי של ילדי הגיל הרך: "חלל הגן מפתח את היזמות והיצרנות הגלומים בקרב הילדים, והופך אותם ל"מייקרים", על כל המשתמע מכך. באמצעות ניסויים מדעיים ופעילויות בחצר הגן הייחודית, מקיימים הילדים פעילות תצפית, חקר ומדע".
כמו כן, ביקרו המשתתפים במרכז התחל"ה – הדרכה, תנועה וחברה לגיל הרך, בו מתקיימים קורסים וסדנאות בנושאים שונים עבור פעוטות והוריהם. המרכז פועל לאורך כל שעות היום, ונערכים בו, בין היתר, פעילויות לליווי התפתחותי, יוגה לתינוקות והוריהם, בשעות אחר הצהריים מתקיימים במרכז שעת סיפור והפעלות מוסיקה, ובערב ישנן הרצאות וסדנאות להורים. חדר הטיפולים שנבנה במרכז, מיועד לטיפולים פרטניים הניתנים במקום, ביניהם הדרכות הורים פרטניות ועוד. את הסיור ליוו, מיכל כהן מנהלת המרכז ורותם בוייגי.
בהמשך הסיור, ביקרו המשתתפים בגני ילדים ברחבי העיר, על מנת להדגים את האופן בו מודל החינוך העירוני מקדם פעילות בצוותי חשיבה לכלל ילדי הגן, ורואה בפעילות משותפת בקבוצה ככלי למימוש העצמי ופיתוח תחושת חוסן ומסוגלות בקרב הילדים. *מנהלת אגף חינוך לגיל הרך במשרד החינוך, אורנה פז*, בירכה על מודל העבודה, וציינה כי "ההתפתחות העצמית מתממשת ככל שמעודדים את הילד ליצור תוך מתן מקום לביטוי אישי במרחב קבוצתי".
בסיכום שנערך בבנין השפ"ח (שירות פסיכולוגי חינוכי), נסקרו תוצרים מרכזיים אליהם נחשפו משתתפות ומשתתפי הביקור, שהוכתר כהצלחה. אורנה פז ציינה את "המרחבים האין-סופיים בהם יכולים ילדי הגיל הרך לתור, וכל זאת עוד בטרם כניסתם אל מערכת החינוך ה'יסודית'.
המשנה לראש העיר ומחזיק תיק החינוך, יובב גוניקמן, מסר כי ״יהוד-מונוסון הציבה את החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני, ואנו נמשיך לפעול לקידום ולטיפוח תחום החינוך בכל המישורים״.
צילום: עיריית יהוד- מונוסון