ניוזים חמיםבריאות

"איכות הרפואה בישראל הרבה יותר גבוהה, בכל הפרמטרים- בטכנולוגיות, במשאבים, בצוותים ובחיסונים הנגישים לכל אחד"

דוקטור עדי וייס פינק, רופאה מומחית ברפואת ילדים במרפאת רום פתח תקווה בקופת חולים כללית, בראיון על ההבדלים בטיפול בקורונה בין איטליה לישראל

דוקטור עדי וייס פינק, רופאה מומחית ברפואת ילדים במרפאת רום פתח תקווה בקופת חולים כללית סיימה את לימודי הרפואה וההתמחות שלה בעיר פארמה שבאיטליה, כשאת גל הקורונה הראשון עברה ד"ר פינק בבתי חולים באיטליה ומהגל השני כבר עלתה לישראל ועבדה בבתי חולים במדינה, על ההבדלים בין הטיפול בקורונה בשתי המדינות מספרת ד"ר פינק בראיון עימה.

מחוז דן-פ"ת מעניק שירותי בריאות לכחצי מיליון מטופלים באזור גוש דן והמרכז, לרבות בערים גדולות כמו פתח תקוה, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, ראש העין, קריית אונו, יהוד, אריאל, כפר קאסם ועוד.

ד"ר עדי וייס פינק מספרת על גל הקורונה הראשון באיטליה "סיימתי רפואה והתמחות ברפואת ילדים באיטליה, מיד אחרי סיום ההתמחות התחיל גל הקורונה ושתקף את איטליה בחוזקה, הוא תקף אותי ואת כל הקולגות שלי, היינו בתקופה של אי וודאות, בילבול וכאוס רציני. מרופאת ילדים הפכתי בין לילה לרופאה מומחית לקורונה. הייתי צריכה לטפל בחולי קורונה עם אפס אמצעים ומשאבים, כבר בהתחלת המשמרת לא היו לנו מכונות הנשמה, לא היה לנו עם מי לדבר, רופאי טיפול נמרץ היו עמוסים, לא היו לנו מספיק תרופות, לא היה לנו מספיק מכונות הנשמה, המערכת באמת הייתה רווייה ובכאוס, כי לא היינו מוכנים לכזה משבר רציני."

כאן ממשיכה ד"ר פינק ומספרת על הטיפול בקורונה בישראל "אחרי 15 שנה באיטליה, משפחתי ואני החלטנו לעשות עלייה, הגענו בדיוק באמצע הגל השני למדינת ישראל והתחלתי לעבוד כרופאה מומחית לרפואת ילדים במדינת ישראל. הכל היה פה ממש שמיים וארץ, מבחינת טכנולוגיות רפואיות שקיימות פה שלא היו קיימות לנו שם, כמו למשל מכשיר הטייטו שלא קיים שם. איכות הרפואה כאן הרבה יותר גבוהה, אני יכולה להעניק לפציינט רפואה השונה ב-180 מעלות ממה שיכולתי להעניק באיטליה ואני הרגשתי את זה פה מאוד, אם זה בטכנולוגיות, אם זה בשיחות טלפוניות, אם זה בייעוציים טלפוניים או במכשירים אלקטרוניים, אם זה בבית החולים עצמו- הטכנולוגיות הרפואיות שקיימות כאן שלא היו קיימות לי באיטליה, אם זה מבחינת משאבים רפואיים כגון תרופות חדשות שיצאו שפה גיליתי אותן וששם לא היו קיימות, אם זה מבחינת החיסונים שהגיעו ראשונים לישראל שזה לא דבר של מה בכך, באיטליה היה קשה להשיג חיסוני שפעת למשל ופה חיסון הקורונה היה ועדיין נגיש לכל אחד, החיסונים הגיעו ושינו את פני המגיפה ב-180 מעלות, כל מי שרצה יכל ויכול להתחסן ובדיקות הקורונה נגישות לכל אחד."

ד"ר פינק מסכמת את הפעילות בתקופת הקורונה עד עכשיו "מי שנתן את הטון בכל התקופה המאתגרת הזאת היא קופת חולים כללית שאני גאה מאוד להיות חלק מהצוות שלה, חלק מהמערך הזה, הודות לכללית ולטכנולוגיות הקיימות בה אני יכולה לתת לכל ילד וילד טיפול איכותי בכל פרמטר אפשרי. אני מאחלת חג שמח וכשר לכולם!"

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות