ניוזים חמיםבריאות

שומרים על הבריאות: "צאו לחיק הטבע ותיפגשו עם חברים ומשפחה"

רגע לפני היציאה לחופשת חג הפסח, תפסנו לשיחה את מנהלת מחוז דן-פ"ת בכללית, ד"ר יעל רייכנברג

מחוז דן-פ"ת מעניק שירותי בריאות לכחצי מיליון מטופלים באזור גוש דן והמרכז, לרבות בערים גדולות כמו פתח תקוה, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, ראש העין, קריית אונו, יהוד, אריאל, כפר קאסם ועוד.

בראיון עמה, מתייחסת ד"ר רייכנברג לחג המגיע אלינו לאחר תקופה עמוסה ורוויה, מעניקה טיפים להתנהלות נכונה לבריאות הגוף והנפש, ומספרת בהרחבה גם על מצב הקורונה כיום, בדגש על מבצע "כל המציל", המעודד בני 60+ להגיע ולקבל חיסון רביעי נגד נגיף הקורונה.

ד"ר יעל רייכנברג: "יש לנו במחוז כיום כ 14 אלף מטופלים שסובלים מקורונה, אך רק 56 מתוכם מאושפזים בבתי חולים, מרבית החולים הם חולים קלים, חלקם אפילו אסימפטומטיים. הקורונה כאן, אנחנו נערכים לחיסון הרביעי למטופלים מגיל 60 ומעלה כדי להמשיך ולהגן עליהם. בראייה הרחבה יותר אנחנו לומדים לחיות עם הקורונה ואנחנו לומדים שהן מההגנה שנוצרה כתוצאה ממתן החיסונים והן כתוצאה מההדבקה והנוגדנים הטבעיים שיש לנו, המחלה הופכת להיות קלה יותר ויותר. אז אנחנו נלמד לחיות עם הקורונה שכשם שלמדנו לחיות עם השפעת, ועם זאת שאסור לזלזל כי ייתכן שיהיו עוד ורייאנטיים בעתיד, אנחנו נדע להתמודד איתם היטב יש לנו צוותים שערוכים ואנחנו מוכנים כמו באקורדיאון לפתוח ולסגור את השירותים כנדרש, הן את מתחמי החיסון ואת מתחמי הבדיקות כדי לתת לכם את הטיפול העוטף והטוב ביותר בכל תרחיש אפשרי.

עוד למדנו בתקופת הקורונה שהדבר החשוב ביותר לאדם זו הבריאות שלו, אז איך שומרים על הבריאות שלנו, כמה טיפים מאוד מאוד פשוטים וברורים:

אחד: לאכול בריא וטוב תזונה מאוזנת ונכונה.

שתיים: הרבו בשתייה, במיוחד עכשיו כשמתחיל הקיץ, הרבו בשתייה.

שלוש: פעילות גופנית תמיד טובה לבריאות, כמו שאומר הרמב"ם- בריאות זה ראשי תיבות של 'בולם רגזו, ימעיט אוכלו וירבה תנועתו.'

בקשר לבריאות הנפש, אנחנו מצויים עכשיו בתקופה מרובת לחצים, גם בגלל הקורונה וגם בגלל הפיגועים שקורים לאחרונה, צריך להוריד את הסטרס במיוחד להורים ולילדים. מאוד מאוד חשוב, צאו לחיק הטבע, למקום מרגיע, אין כמו חג הפסח שנועד לטיולים משפחתיים. הורים יקרים, נסו להפחית את החשיפה למסכים, גם בטלפון וגם בטאבלטים, המסכים הללו מייצרים דחק, הם גם מצמצמים את הקשרים החברתיים של ילדכם, צאו לחיק הטבע לשמוח שמחה המגינה על הבריאות שלנו. ותזכרו- זה בידיים שלכם, שימרו על הבריאות שלכם, זה הנכס הכי חשוב שיש לכם, חג שמח!"

<<צפו בראיון המלא עם ד"ר רייכנברג בסרטון המצורף>>

 

דר יעל רייכנברג. מנהלת שירותי בריאות כללית מחוז דן פתדר יעל רייכנברג. מנהלת שירותי בריאות כללית מחוז דן פת
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות