ניוזים חמיםחינוךניוזים חמים ברשת

עושים מהלימון לימונדה: ליאור פליק, יו”ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה בראיון על פתיחת השנה

ראיון מעודד חרף הקשיים: על מלגות הסיוע והלימודים, ההקלה בבחינות, הליווי האישי, מחאת שכר הלימוד והקו הפתוח ליו"ר 24/7

שנת הלימודים הסטודנטיאלית המשונה ביותר מאז ומעולם נפתחה השבוע כשכולם מבולבלים ולא יודעים מה יהיה בעתיד, הן בממשלה, הן בצוות האוניברסיטאות וכך גם בקרב הסטודנטים עצמם. אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה, ליוותה ודאגה לענות ולהסביר הכל לסטודנטים שלה לאורך כל תקופת הקורונה וכן בהכנה לפתיחת השנה וכעת מלווה אותם גם במהלך הלימודים. יו"ר האגודה באוניברסיטה פתוחה, ליאור פליק, שמח לבשר לסטודנטים על מלגות חדשות שהתקבלו באגודה למען הסטודנטים כולל סכום של 650 אלף ₪ שמגיע מהמדינה וישמש לסיוע למתקשים.

ליאור פליק, יו"ר אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה, איך התארגנתם לקראת השנה החדשה?
התחלנו להתארגן לשנה הקרובה כבר בחודש מרץ כשהתחילה הקורונה, ועם הקורונה נאלצנו לעשות הרבה שינויים גם אצלנו באגודה, אם זה בתחום האקדמיה כי כפי שידוע, אין קמפוסים עכשיו וכולנו נאלצים ללמוד ולעבוד מהבית, עם כל הקשיים שכרוכים בכך, אז עשינו התאמות רבות כדי להקל על הסטודנטים בתקופה זו של הלימודים, ואם זה להעביר את כל המרתונים שלנו והסיוע ובכלל לזום, וכך גם הולך להיות הכל בשנה הקרובה, רוב הפעילויות האגודה יהיו בזום. גם התרבות עוברת בזום, אנחנו נביא הרצאות מיוחדות וסדנאות. כל הפעילויות יהיו בזום בתקופה הקרובה עד שיתאפשר ונחזור לפעילות פרונטלית בקמפוסים השונים. עיקר העבודה שלנו בתקופה זו היא מול המוסד ומול הנהלת המוסד בנושאים רבים שקשורים לאקדמיה, נושאים שקשורים לבחינות וזאת בכדי להקל  על הסטודנטים, אנחנו דואגים לזכויות של הסטודנטים בתקופה הזו, שיוכלו לעבור את התקופה הזו בקלות. גם בנושאים הכלכליים אנחנו פועלים רבות, הצלחנו להשיג תקציבים מהמדינה בשיתוף התאחדות הסטודנטים ואגודות הסטודנטים השונות וקיבלנו לאוניברסיטה הפתוחה תוספת של 650 שלף שקלים עבור מלגות סיוע. אנחנו יודעים שיש הרבה סטודנטים בתקופה הזו  שאין להם כסף לשלם את שכר הלימוד שלהם, אנשים שנמצאים כבר תקופה ארוכה בחל"ת, אנשים שיש להם משפחות והתקופה הזו קשה לכולנו. מה שבאנו להדגיש הוא שאנחנו נמצאים פה עבור הסטודנטים, אנחנו מקבלים מאות ואלפי פניות במגוון רחב של נושאים ומטפלים 24/7 גם בנושאים הכלכליים וגם בנושאים האקדמיים.

בנושא האקדמי אנחנו דואגים לשמור על הזכויות ולטפל בבעיות הסטודנטים בקורסים שונים, בעיות במבחנים קשים, מבחני בית, איך המבחנים יתקיימו בעתיד, כל הנושא של הציונים הבינריים והפגיעה שעלולה להיות לסטודנטים שאחר כך יבקשו ללמוד תואר שני במוסד כזה או אחר, סטודנטים שצריכים לעשות אפיק מעבר וכרגע לא יכולים להתקבל למוסדות שונים או שיש בעיה לחלקם בגלל שיש להם ציונים בינריים ולא מספריים. אנחנו דואגים לזכויות של הסטודנטים המערערים על ציונים, שיפתחו עוד הקלטות ושיתגברו את התרגולים, האגודה נותנת מעבר לאוניברסיטה גם מעטפת בנושאים האלה בצורת תרגול, אנחנו עושים תרגולים במחירים מאוד מוזלים בשנה הקרובה, זה מה שהולך להיות. בנוסף, יש לנו את הסטודנט למען סטודנט, סטודנטים מצטיינים שיעבירו תרגולים וזה בחינם- ללא עלות לסטודנט המתקשה כשאותם סטודנטים מצטיינים יקבל מלגה מהאגודה עבור כל קורס כזה שהם יעזרו לסטודנטים אחרים.

בנושאים הכלכליים אנחנו עובדים בנוסף מול הנהלת המוסד על מנת לבדוק הוזלה של עלויות שונות כגון אבטחה, עלות של קורס חוזר, דחייה וביטול של קורסים ועוד ועוד עליות כאלה שהן לא קשורות ישירות לשכר הלימוד. אנחנו פועלים בשיתוף אגודות סטודנטים אחרות והתאחדות הסטודנטים במחאה הגדולה להורדת שכר הלימוד, אני חושב שזה דרישה לגיטימית מהמדינה, היום המדינה מתקצבת חלק נכבד ממוסדות החינוך ואנחנו בעצם מבקשים תקצוב יתר כדי להוזיל את שכר הלימוד בתקופה בה הסטודנטים הם נפגעים כמו כל אזרח במדינה ואף נפגעים יותר מכל אחד אחר משתי סיבות, האחת- רובם עובדים במשרות סטודנטים והם הראשונים שיצאו לחל"ת והאחרונים שיחזרו כנראה ונמצאים ללא עבודה כבר תקופה ארוכה והסיבה השנייה היא שהסטודנטים צריכים לשלם שכר לימוד שזו הוצאה נוספת שיש להם מעבר להוצאות של כל אזרח אחר במדינה.

ליאור פליק, יו"ר אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה. צילום ניוזיםליאור פליק, יו"ר אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה. צילום ניוזים

לסיכום, מה אתה רוצה לומר לסטודנטים בפן האישי?

אנחנו פה בשביל בשבילכם, וכמו שאומרים ננסה לעשות מהלימון הזה לימונדה, אנחנו מנסים למצוא עוד ועוד פתרונות יצירתיים כיצד להקל עליכם בתקופה הזו, ללוות אתכם ולעבור אותה ביחד, תזכרו תמיד שאנחנו כאן עבורכם ואתם מוזמנים תמיד לפנות אלינו בכל בעיה שהיא, גם אלי באופן אישי, אני זמין ועונה תמיד גם בוואטסאפים ובטלפונים ובכל דרך שפונים אלי. גם אני סטודנט לתואר שני באוניברסיטה הפתוחה פה ואני פוגש אתכם באופן אישי. אני רוצה לאחל לכולנו שנת לימודים פורייה, שנצליח, ושכולנו בסוף נגיע לנחלה שאנחנו מחפשים ונסיים את התואר שלנו וניפגש יחד בסוף בטקס הבוגרים ונצלם אתכם עם התעודות אחרי שהצלחתם לעמוד ביעדים שלכם. שתהיה שנה מדהימה ושנעבור את הקורונה ונצא מזה מחוזקים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות