ניוזים חמיםבריאות

צפו: מכשיר שנותן תשובות לבדיקת קורונה, תוך 15 דק', הוצב במרפאת "כללית" במחנה יהודה פ"ת

תשובות לבדיקת קורונה תוך 15 דקות בלבד: מכשיר סופיה, לאיתור מהיר של תחלואה, הוצב במרפאת כללית בשכונת מחנה יהודה בפתח תקווה

מכשיר מסוג סופיה (Sofia), המאפשר זיהוי מהיר של נגיף הקורונה וקבלת תשובה בתוך כ-15 דקות בלבד, החל לעבוד במהלך חול המועד סוכות במרפאת כללית בשכונת מחנה יהודה בפתח תקווה. עד כה בוצעו באמצעות המכשיר עשרות בדיקות מהירות, כמחציתן ביומיים האחרונים.

המכשיר הינו אחד מ-20 מכשירי סופיה שקיבלה באחרונה כללית ממשרד הבריאות. שני מכשירי סופיה הוצבו בבתי חולים מקבוצת כללית ("מאיר" בכפר סבא ו"סורוקה" בבאר שבע) והיתר פוזרו במרפאות שונות ברחבי הארץ, בדגש על מוקדי התפרצות. במחוז דן-פ"ת בכללית, אליו שייכות גם המרפאות בעיר פתח תקוה, הוצב מכשיר אחד במתחם הדיגום ברחוב כהנמן בעיר בני ברק, וכעת מצטרף אליו גם מכשיר הסופיה בשכונת מחנה יהודה, שם החלה לפעול תחנת דיגום לאיתור תחלואה בקורונה.

מכשיר הסופיה מזהה את אנטיגן נגיף הקורונה SARS-Cov-2 בשיטה המבוססת על זיהוי אנטיגני, תוך שימוש בדגימת מטוש ישירה מהחולה. התוצאה, חיובי או שלילי לנגיף הקורונה, מתקבלת במקום בתוך כ-15-20 דקות בלבד מרגע הדגימה. המכשיר מאפשר זיהוי בוודאות גבוהה של נשאות לקורונה במיוחד בקרב נבדקים עם תסמינים. נדבקים אשר מקבלים תשובה חיובים מוגדרים כנשאי קורונה וכך ניתן לבצע תחקור אפידימיולוגי מיידי ולקטוע במשנה יעילות את שרשרת ההדבקה. עם זאת, חשוב להדגיש כי כאשר מתקבלת תשובה שלילית בסופיה נדרשת בדיקה חוזרת באמצעות שיטת הדיגום הרגילה (PCR) הנהוגה מאז פרוץ המשבר.

לדברי ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה בכללית, ד"ר דורון נצר, "תחילת פעילות מכשירי הסופיה, הנותנים תשובה תוך רבע שעה, צפויה לשפר את הזמינות לביצוע בדיקות קורונה ולהפחית את העומסים הקיימים על המעבדות. הנבדקים מקבלים את התשובה בנקודת הדיגום ובכך נחסך הצורך בהמתנה לקבלת תשובה. הדבר חושב במיוחד על רקע הגל השני שאנחנו נמצאים בעיצומו, ויסייע במאמץ לאיתור מהיר והפחתת היקפי התחלואה".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות