בריאות

תיק החקירה נגד הרופאים מאיכילוב שנחשדו בשוחד נסגר היום

לאחר בחינת החומר וכתיבת חוות דעת עובדתיות ומשפטיות, וחרף מורכבות ראייתית לא מבוטלת הנובעת מהיעדר אסדרה בתחום תיירות המרפא בתקופה הרלבנטית ומסיבות נוספות, סברה הפרקליטות בשעתו כי נתגבשה תשתית ראייתית מספקת החוצה את רף הסיכוי הסביר להרשעה לגבי כל אחד משלושת הרופאים, לפי חלקו, ולכן הם זומנו לשימוע.

לאחר שמיעת טיעוני באי כוח החשודים בשימוע, בחינתם ושקילתם, וכן הצגת ראיות חדשות ומשמעותיות מטעם ההגנה, הגיעה הפרקליטות למסקנה, כי לא יעלה בידה להוכיח במידה הנדרשת בפלילים, כי התשלום ניתן לרופאים החשודים בעד הבטחת זהות הרופא המנתח, כפי שסברה בתחילה.

הפרקליטות שוכנעה כי לא ניתן יהיה לשלול את טענת ההגנה, כי מכלול הראיות- ובכללן הראיות החדשות שנוספו בשימוע – עשוי ללמד, כי הרופאים החשודים קיבלו תשלום באופן פרטי בעד ליווי ויעוץ רפואי נוסף, לתיירי המרפא, זאת שלא בזיקה לתפקידם הציבורי.  ברקע ההחלטה נלקח בחשבון המצב לפיו רשויות המדינה נמנעו משך שנים רבות מאסדרת תחום תיירות המרפא, באופן שיצר עמימות באשר לגבולות האסור והמותר בתקופה הרלבנטית לחשדות.

לאחרונה נכנסו לתוקף תקנות בריאות העם (כללים לעניין המשך טיפול רפואי שלא במימון ציבורי לאחר טיפול רפואי במסגרת שירות מרפאה ציבורי או שירות מרפאה קהילתי), וחוק תיירות מרפא הקובעים במפורש את גבולות הפעולה בתחום תיירות המרפא.לאחר שקילה מחודשת של המסד הראייתי, העובדתי והמשפטי, החליטה הפרקליטות כאמור, לסגור את תיק החקירה.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות