גבעתיים

זמן בחירות בגבעתיים

מנתוני הצבעות באירועי הבחירות הקודמות, עולה כי מבין בעלי זכות ההצבעה בישראל עד גיל 35, יותר מ-40% מבעלי זכות ההצבעה עד גיל 35 לא מצביעים, ורק 41% מבעלי זכות ההצבעה עד גיל 25 הצביעו, זאת לעומת שיעור הצבעה של 88% בקרב בני 55 ומעלה. בנוסף, הפער בין שיעור המצביעים מעל גיל 55 בישראל לבין שיעורם מתחת לגיל 25, הוא הגבוה ביותר מבין כל המדינות המפותחות בעולם.

לדברי שי שנקמן, מנהל מדור הצעירים של עיריית גבעתיים, "על רקע שיעור ההצבעות הנמוך של אוכלוסיית הצעירים בבחירות בישראל, יחד עם הרצון לעודד מעורבות אזרחית פעילה בקרב צעירי העיר; היה חשוב לנו לקיים אירוע ייחודי לקראת הבחירות הקרובות לכנסת, שיערב נציגים ממגוון הקשת הפוליטית, ושיתמקד בנושאים שהכי מעסיקים את ציבור הצעירים בישראל. הגם שפוליטיקה הפכה בשנים האחרונות לנושא פחות זוהר, אין ספק שבחירת הנהגה מדינית היא אקט דמוקרטי ראשון במעלה, ואנחנו תקווה שעזרנו לצעירי גבעתיים לגבש את החלטתם לקראת יום הבוחר בתשעה באפריל".

במסגרת האירוע נערכה גם הצבעת דמה בקרב קהל המשתתפים, כאשר מפלגת העבודה זכתה ב-25% מהקולות, כחול לבן – 20%, גשר – 14%, איחוד מפלגות הימין- 11%; מפלגת הליכוד, מרץ, זהות והימין החדש -7%; כולנו- 2%.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות