בעקבות המלחמה מול איראן, ממשיכים לתמוך בבעלי העסקים המקומיים: אושר מתן פטור זמני מאגרת הצבת שולחנות וכיסאות ומאגרת שילוט לעסקים
מועצת העיר חיפה אישרה הערב (שלישי) בישיבתה את הצעת ראש העיר חיפה, יונה יהב, להעניק פטור מתשלום אגרה עבור הצבת שולחנות וכיסאות, שמשיות ופרגודים לבתי קפה, מסעדות ומזנונים בעיר. הפטור יינתן כהוראת שעה לתקופה של ארבעה חודשים, החל מיום 1.3.2026 ועד ליום 1.7.2026
ההחלטה נועדה להקל על בעלי העסקים בתחום ההסעדה, כחלק ממאמצי הסיוע של העירייה לתושבי העיר ולבעלי העסקים על רקע מבצע "שאגת הארי". מדובר בצעד שנועד לתמוך בעסקים המקומיים ולאפשר להם להרחיב את פעילותם, תוך שמירה על איזון בין צורכי הציבור, הסדר במרחב העירוני והמשך פיתוח חיי המסחר והפנאי בעיר.
בנוסף, אישרה המועצה את הצעת ראש העיר למתן פטור מתשלום אגרת שילוט לעסקים בחיפה לתקופה של ארבעה חודשים, מיום 1.3.26 ועד 30.6.26. הפטור יינתן עבור "שלט רגיל", כהגדרתו בחוק העזר, לשלט חיצוני בלבד, אשר שטחו אינו עולה על 5 מ״ר והממוקם בכתובת העסק. הזכאות לקבלת ההטבה מותנית בכך שלעסק יש רישיון עסק בתוקף ככל שנדרש על פי חוק.
ראש העיר חיפה, יונה יהב: "ההחלטה להעניק את ההטבות נועדה בראש ובראשונה לסייע לתושבי חיפה ולבעלי העסקים המקומיים, שנפגעו מהמציאות הביטחונית וחווים ירידה חדה בנפח פעילותם. אנו מחויבים לחזק את הכלכלה המקומית, ולתמוך בעסקים שמניעים את המרקם העירוני".
מנכ"ל עיריית חיפה, דוד לוריא: "מדובר בצעד ממוקד שנועד לתת לעסקים חמצן מיידי בתקופה מורכבת. לצד ניהול שוטף של העיר בשגרה ובחירום, אנו פועלים להקל ככל שניתן על בעלי העסקים, לאפשר להם להמשיך לפעול ולהחזיר את חיי המסחר והרחוב לפעילות. זו אחריות ומחויבות אמיתית לקהילה ולכלכלה המקומית".






































































































