בטירת כרמל: עלייה במספר הפניות לשירות הייעוץ לאזרח בשנת 2024
מנתוני סיכום השנה של אגף הרווחה נרשמה עלייה במספר פניות התושבים לשירות ייעוץ לאזרח (שי"ל) והשירותים החברתיים של עיריית טירת כרמל

עלייה במספר פניות התושבים לשירות ייעוץ לאזרח (שי"ל) בטירת כרמל במהלך שנת 2024. כך עולה מנתוני סיכום השנה של אגף הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית טירת כרמל, שבמסגרתו פועל השירות.
על פי הנתונים, במהלך 2024 התקבלו כ-1,500 פניות, לעומת כ-1,360 במהלך שנת 2023. עיקר הפניות, 295 במספר, נעשו עבור קבלת שירותי מומחים בתחומים שונים. 257 פניות היו בנושא קשר מול גורמים ומשרדים ממשלתיים ורשויות מקומיות, 238 בנושא עבודה ותעסוקה, 197 בנושא ביטוח לאומי, ו-169 בסוגיות דיור.
שי"ל טירת כרמל מופעל על ידי תשעה יועצים מנוסים ומקצועיים הפועלים בהתנדבות, בהם עורכי דין ומשפטנים. הייעוץ וההכוונה ניתנים בתחומים רבים ומגוונים, בהם סוגיות דיור, יחסים במשפחה, בריאות, קצבאות וסיוע כלכלי, עבודה ותעסוקה, ביטוח לאומי, משרדים ממשלתיים ורשויות מקומיות, צרכנות, חינוך והשכלה ושירותי מומחים.
במהלך השנה עברו מתנדבי שי"ל השתלמויות והכשרות בתחום דיני עבודה, עזרה ראשונה נפשית (פנים-אל-פנים וטלפונית), הגיל השלישי, הגנת הצרכן, בינה מלאכותית (AI) ועוד, ובכך התרחב קהל היעד של מתנדבי שי"ל.
מגי דוד, מנהלת יחידת ההתנדבות העירונית: "השנה האחרונה עמדה בסימן מלחמת ה-7 באוקטובר, שהשלכותיה ניכרו היטב על פעילות מרכזי שי"ל ברחבי הארץ, וגם אצלנו בטירת כרמל, בעיקר בפניות בנושאי עבודה ותעסוקה וביטוח לאומי. אני מודה ומצדיעה לכוח המתנדבים שלנו, שמנגישים מידע וסיוע בענייני חוק ומשפט לתושבי העיר, ועומדים לרשותם חמישה ימים בשבוע. אנחנו כאן בשבילכם!".
צילום: דוברות עיריית טירת כרמל