צעד נוסף לקידום שימוש באנרגיה סולארית בחיפה

ביום שני הבא, 3.6.24, יתקיים במתנ"ס רמת בגין מפגש תושבים, בו יוזמן הציבור לקבל מידע אודות הקמת גגות סולאריים במבני מגורים משותפים

המפגש, שיחל בשעה 20:15 בערב, ייערך במסגרת "קול קורא" של משרד האנרגיה והתשתיות, בו זכתה עיריית חיפה, העוסק בליווי רשויות מקומיות לקידום הייצור הסולארי בבתי מגורים.

מטרת המפגש הינה לעודד דיירים, המתגוררים בבתים משותפים, לעשות שימוש בחזית החמישית של בניינם לצורך לייצור חשמל, באמצעות התקנת מתקן לייצור אנרגיה סולארית על גג הבניין.

התקנת מערכת סולארית על גגות בתים משותפים, הנמצאים מתאימים, עשויה להוות מקור הכנסה לוועד הבית. הכנסה זו מסתכמת באלפי שקלים בשנה ואינה דורשת הוצאה כספית מצד בעלי הדירות. ההכנסות המתקבלות מייצור החשמל עשויות לשמש את ועדי הבתים לתחזוקה שוטפת של המתקנים המשותפים בבניין, ובכך לשמור על מצבו התקין של הבניין לאורך שנים.

המפגש ינוהל על-ידי חברי מיזם ״שמש לכולם״, אשר הוקם בשיתוף משרד האנרגיה והתשתיות, קק"ל ועמותת "הפורום הישראלי לאנרגיה".

מיזם "שמש לכולם" הוקם במטרה להאיץ את ייצור האנרגיה המתחדשת בישראל ולסייע למימוש היעד הלאומי של 30% אנרגיה מתחדשת בשנת 2030.

ייצור אנרגיה נקייה במרחב המבונה בסמוך למוקדי הצריכה יוביל לחסכון בחשבון החשמל, לרווח ישיר לתושבים וכן להפחתת עלויות בהקמת תשתיות הולכה, לשמירה על השטחים הפתוחים ולהפחת פליטות מזהמים. מעבר לכך, ייצור חשמל מאנרגית השמש במוקדים רבים במרחב העירוני מגדיל את הביטחון באנרגיה, שכן זהו מקור אנרגיה שאינו תחת איום בעת מלחמה.

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות