קיץ בטוח לילדים

טיפים לשמירה על בריאותם ובטיחותם של ילדינו בקיץ הקרוב

תקופת הקיץ מזמינה אותנו לבלות שעות רבות מחוץ לבית עם הילדים, ליהנות מהשמש, לטייל בטבע, בחוף הים ובבריכה. עם זאת, חשוב לזכור שתקופה זו מביאה עמה גם לא מעט סכנות.

ד"ר יעל פולק, מומחית ברפואת ילדים בכללית, מחוז חיפה וגליל מערבי, מזהירה את ההורים מפני הסכנות בקיץ ומציעה טיפים חשובים לשמירה על בריאותם ובטיחותם של ילדים בפרט בגילאים הצעירים:

 מים!

כל השנה חשוב לשתות מים ובפרט בקיץ כשהימים חמים ואנו נוטים לאבד נוזלים מהר יותר. לכן כדאי לצייד את הילד עם בקבוק מים, אפשר להציע לילד לבחור צבע ודגם של בקבוק שיעודד אותו לשתות לעיתים קרובות ולהדריך אותו כיצד למלא את הבקבוק כשמתרוקן.

 הגנה מהשמש:

על מנת להגן על עצמנו וילדינו מפני השמש כדאי ללבוש בגדים קלים ורחבים על מנת למנוע הזעת יתר, לחבוש כובע רחב שוליים, להימנע מחשיפה לשמש בשעות החמות (בין 10:00 ל-16:00). יש להשתמש בקרם הגנה בעל מקדם הגנה SPF 30 לפחות על כל עור חשוף, כולל השפתיים ולדאוג להימרח כל שעתיים-שלוש, במיוחד לאחר הזעה או שחייה. משקפי שמש מסייעים להגנה מפני השמש, על מנת להגן על הראייה יש לוודא שמרכיבים משקפי שמש עמידים בפני קרינת UV.

בטיחות בבית:

בימים חמים אנו אוהבים לתת לילדים לשחק עם מים, למלא אמבטיות ולעשות בריכות ביתיות. חשוב לזכור להשגיח על הילדים כל העת, גם אם גובה המים אינו גבוה ונראה לנו שזה לא מסוכן, יש להשגיח שלא יכניסו את הראש פנימה או ימעדו.

חשוב לוודא שהבית יהווה סביבה בטוחה לילדים. להרחיק חפצים מסוכנים וחדים מהישג ידם של הילדים, חלונות וארונות סגורים, קומקום החשמל או מכשיר המים יהיה רחוק מידיהם של הילדים. מומלץ לנעול את כפתור המים החמים במכשיר על מנת למנוע מהילד להפעיל את המים הרותחים. סירים חמים יש לשים קרוב לקיר על מנת שהילד לא יוכל למשוך את הסיר החם.

ילדים הם סקרנים מטבעם ואוהבים לגעת ולטעום דברים שהם לא מכירים לכן חשוב מאוד לאחסן תרופות, חומרי ניקוי, הדברה וכדומה במקום לא נגיש לילדים ולשמור על האריזה המקורית של המוצר.

בטיחות ברכב:

ברכב כולם חגורים. אין לנסוע מבלי חגורה וכמובן, לפני שיוצאים מהרכב לבדוק שלא שכחנו אף אחד.

שכחת ילדים באוטו היא טרגדיה שאפשר למנוע בקלות.

ניתן להניח חפץ חיוני במושב האחורי כמו התיק, פלאפון, ארנק. או לבקש מאדם אחר לוודא שהילד הוצא מהרכב כמו: שיחה עם בן/בת הזוג, הודעה וכדומה.

הימנעו מהסחות דעת, אל תדברו בטלפון תוך כדי נהיגה ושמרו על קשר עין עם הילדים, לאורך הנסיעה.

בטיחות במים:

בקיץ כיף לבלות בים ובבריכה אך גם שם לא לשכוח שילדים עד גיל 5 שנים חייבים להיות תחת השגחת מבוגר צמודה בכל עת בזמן הרחצה. מומלץ ללמד את הילד לשחות מגיל צעיר על מנת שידע להתמודד במים. יש להשתמש באמצעי הצלה מתאימים כגון מצופים או גלגל ים.

 כיצד נערכים?

  • דברו עם ילדיכם על בטיחות בשמש ובמים.
  • למדו את ילדיכם מספרי טלפון חירום.
  • הכינו ערכת עזרה ראשונה לילדים.
  • היו ערוכים למקרים של חירום, כגון מזג אוויר קיצוני או פציעות.

 

חשוב לזכור! ילדים סקרנים מטבעם, וחשוב לספק להם סביבה בטוחה הן בבית והן בחוץ. הקפידו על ההנחיות שניתנו בכתבה זו כדי להבטיח קיץ בטוח ומהנה לילדים שלנו.

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות