"עתלידע" – חידון אינטרנטי היסטורי על עתלית שנערך ביוזמת העמותה לשימור תולדות עתלית

ביום חמישי,  29 בפברואר 2024, התקיים טקס חלוקת פרסים לזוכים שפתרו נכונה את חידות ה"עתלידע"

החידון, שנבנה והופק על יד דן חמיצר ונתרם על ידי עפר שטרן, מיסד וחבר וועד העמותה, עוסק במורשת של עתלית ובאתרים המיוחדים שנמצאים ביישוב. למשל, היו שאלות שהתייחסו לסיפור חוות אהרונסון, חברת המלח ועוד.

מאה משפחות השתתפו בפתרון 25 שאלות החידון. חלק מהמשתתפים, שענו חלקית על השאלות, זכו בתעודת השתתפות בחידון ובספרו של יואב רגב " עתלית-מושבה לחוף הכרמל" . משתתפים אחרים, שהצליחו לענות נכונה על מספר רב יותר של שאלות בחידון, זכו בנוסף בפרסים יקרי ערך שנתרמו ע"י בעלי עסקים במרחב המועצה האזורית חוף הכרמל.  בין הפרסים: אירוח בבתי מלון, יום כיף במלון ספ"א, ארוחות זוגיות ומשפחתיות ומתנות שימושיות.

באירוע, הדגיש איתמר שורקי, מנכ"ל עתלית, שיש חשיבות רבה להנחלת המורשת המקומית וערכיה והחידון הוא דרך מקורית לעשות זאת.דן חמיצר, יוצר החידון, ציין את העושר של הנכסים ההסטוריים ונכסי הטבע, המצויים בשטחה של עתלית.

יו"ר העמותה לשימור תולדות עתלית, דר' שרונה מנדל, סיכמה וציינה את החשיבות שכל תושב.ת מעתלית, יכיר את תולדות המקום בו הוא חי, ויזדהה עם הערכים שהיו נר לרגליהם של ראשוני היישוב וממשיכיהם לאחר קום המדינה. כך תיווצר קהילה מלוכדת, שתפעל בשיתוף פעולה למען טובת עתלית.

 

"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל" – יגאל אלון.

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות