חוזה חדש: לאחר עשור במועצה, שרית גולן מבקשת להנהיג את חיפה

לצד פעילותה הענפה והמוצלחת בתחום הסביבה פעלה שרית להגן על אוכלוסיות מוחלשות ובין השאר הביאה לביטול ההחלטה לגירוש ילדים על הספקטרום האוטיסטי מפעילות בחוף השקט

עורכת דין שרית שטיינברג גולן, תושבת חיפה מזה 25 שנה, מתגוררת כיום בשכונת כרמליה. נשואה לעמיחי, עובד הייטק ואמא של נועם (19), יונתן (15) וניתאי (13). שרית בעלת תואר ראשון במשפטים ופסיכולוגיה ותואר שני בהצטיינות במשפטים ובריאות מאוניברסיטת חיפה. עורכת דין , מתמחה בתחום הפלילי בייצוג אנשים עם מוגבלות נפשית. בעברה עבדה במשרד המשפטים וכיום, בעלת משרד עצמאי.  בעברה כיהנה כחברת דירקטוריון נמל חיפה ושיישמה כיו"ר ועדת פיתוח ותכנון נמלי בנמל חיפה ויו"ר ועדת משאבי אנוש בנמל חיפה.

שרית מכהנת כחברת מועצת העיר מאז 2014 ויו"ר סיעת 'חיפה בשבילנו חוזה חדש'. לפוליטיקה הצטרפה בעקבות פעילות בוועד ההורים של בית הספר היסודי כאשר ביקשה לקדם פתרונות לבעיות שהיו בבית הספר מול העירייה. בהמשך לקחה חלק במאבק הסביבתי למניעת הרחבת התעשייה הפטרוכימית בחיפה.

בבחירות הקודמות, למרות שסיעתה מנתה מנדט אחד, שירתה שרית במספר רב של תפקידים והעיקרי שבהם, יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה בחיפה והקריות. בנוסף, כיהנה כיו"ר ועדת ביקורת של עירית חיפה, יו"ר ועדת איכות הסביבה, יו"ר ועדת שמות ושילוט היסטורי, מ"מ יו"ר ועדת הכספים, מ"מ יו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה, חברת ועדת החינוך, חברה בוועדת התמיכות העירוניות, חברת דירקטוריון ויו"ר ועדת ביקורת בחברת שקמונה, חברה במועצת רשות נחל הקישון וחברה בוועדת משנה להקצאות נכסים עירוניים.

שרית גולן. אלבום פרטי

במסגרת קמפיין הבחירות מקפידה שרית להדגיש כי ההבדל העיקרי בינה לבין המועמדים האחרים הוא ביכולת העשייה וההתמדה שלה ללא חשש לעסוק בנושאי הכי מורכבים בעיר תוך שהיא שומרת על קשר ישיר עם התושבים ופועלת לסייע להם במגוון תחומים הנוגעים לחיי היומיום בתברואה, תשתיות, תכנון ובניה, חינוך ועוד.

במהלך עשור של עשייה ציבורית ענפה תוך שיתוף פעולה עם פעילי סביבה, פעילים חברתיים, ראשי רשויות ונציגי ממשלה, הצליחה שרית לקדם אינספור נושאים.

ההישג הגדול של שרית באמצעות איגוד ערים ופעילי סביבה היה להביא את ממשלת ישראל לקדם תוכנית מתאר ארצית שמטרתה הבראת מפרץ חיפה וסגירת התעשייה הפטרוכימית. בחודש ינואר האחרון אישורה הממשלה את התוכנית כאשר לוח הזמנים שנקבע לסגירת בז"ן הוא אוגוסט 2029. במסגרת פעילותה זו, גייסה שרית את ראשי הרשויות באזור לתמוך בתוכנית, שיכנעה את שרי הממשלה וחברי הכנסת לפעול לקביעת לוחות זמנים ותקציבים מתוך מטרה לזרז את פירוק חוות המכלים ולאפשר קידום התחדשות עירונית ברחובות הסמוכים לחווה.

לצד פעילותה בתחום הסביבה פעלה שרית להגן על אוכלוסיות מוחלשות ובין השאר הביאה לביטול החלטתה של קליש לגירוש ילדים על הספקטרום האוטיסטי מפעילות בחוף השקט  לאחר שבמהלך שנת 2022 החליטה הנהלת עירית חיפה לפעול לעצירת פעילותם של מועדון השיט שכלל ילדים על הספקטרום האוטיסטי ללא חלופה ראויה. המאבק בראשותה של שרית, ביטל את ההחלטה באמצעות עתירה לבית המשפט המחוזי וליווי שוטף של משפחות הילדים.

שרית גולן. אלבום פרטי

לאחר החלטת הנהלת עירית חיפה לסגירת בית הספר היסודי היחידי בשכונת נווה פז, והעברת כלל התלמידים למוסדות לימוד רחוקים, החליטה מועצת העיר לאשר את הצעתה של שרית לביטול ההחלטה והמשך קיומו של בית הספר לרווחת תושבי השכונה.

בין השאר הובילה שרית מהלך כלל עירוני לשינוי מהותי בהרכב הארוחות הניתנות לילדי הצהרונים בחיפה כחלק מהפרויקט הוחלפו כלל התפריטים הישנים לתפריטים בריאים וכוללים מזון בריא ודל פחמימות ומעבר לשימוש בכלים רב פעמיים..

אחד ההישגים של שרית הוא אישור מועצת העיר להצעה לסדר שהגישה למתן תעודת זוגיות לחברי הקהילה הלהטבית ופעולה להגדלת תקציבים בעבור חברי הקהילה.

על בסיס פעילותה הענפה, גיבשה שרית תוכניות עבודה לביצוע ליום שאחרי בחירתה לראשות העיר ורשימתה למועצת העיר. תוכניות העבודה מתייחסות למגוון רחב מאוד של נושאים הנוגעים לחיי היומיום של תושבים בחינוך, בתשתיות, בפיתוח כלכלי של העיר, במקומות תעסוקה, התחדשות עירונית, תרבות וספורט.

תוכניות העבודה נועדו להגשים את חזונה של שרית לעיר חיפה כעיר מטרופוליטנית מודרנית ומתקדמת, המעצימה את האוכלוסייה המתגוררת בה, תוך חיזוק מעמדה של חיפה כעיר טובה לחיות, לבלות, לעבוד ולגדל בה משפחה ובין השאר, בכוונתה להפוך את עירית חיפה למרכז לשירות לתושבי העיר באמצעות שירותים יעילים, נגישים ומתקדמים, בתוך השכונות ומחוצה להן, אשר ייבנו עבור התושבים על מנת לאפשר הזרמת מידע עדכני ונגיש לתושבים, בכל תחומי החיים, באמצעים חדשניים ונוחים לכל תושב. בהתאם, מבנה העיריה, על יחידותיה השונות, יותאמו לחזון השירות החדש, ויהפכו את העיריה למרכז נותן שירות המגיע לכל התושבים ולא מצריך מהם השקעת מאמצים מיותרים ובירוקרטיה מיותרת.

לצורך הגשמת חזונה זה הרכיבה שרית רשימה המורכבת מאנשי מקצועי מתחומים שונים, כולם אנשי ניסיון ועשייה. לפני כחצי שנה חברה שרית למובילי המחאה כנגד ההפיכה המשפטית אשר רצו באמצעות "חוזה חדש" ומתוך כוונה לייצר רוב ליברלי ברור במועצת העיר כדי לשמור על צביונה החופשי של חיפה.

שרית גולן. אלבום פרטי
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות