הולכים על עננים: תלמידי טירת כרמל למען עתיד כדור הארץ

תלמידי מסלול ט"כניון בתיכון דאכא שיפמן הצטרפו לתוכנית GLOBE בינלאומית מקוונת לחינוך סביבתי, בחסות סוכנות החלל האמריקאית ואוניברסיטת קולורדו

 

טירת כרמל למען עתיד כדור הארץ! במהלך שנת הלימודים הנוכחית, משתתפים תלמידי מסלול ז' ט"כניון מתיכון מקיף דרכא שיפמן בתוכנית גלוב הבינלאומית לחינוך סביבתי – The Globe Program, ולמעשה הצטרפה לצוות גלוב בישראל.

תוכנית גלוב היא תוכנית בינלאומית מקוונת לחינוך סביבתי, העוקבת בעיקר אחר תופעות של שינוי אקלים ברחבי העולם. את התוכנית מנהל מרכז החקר המדעי המתוקשב במדעי כדור הארץ באוניברסיטת קולורדו בחסות NASA, סוכנות החלל האמריקאית.

התוכנית מזמינה מורים, סטודנטים ותלמידים מיותר מ-120 מדינות, לנטר את הסביבה, לשתף נתונים וליצור יחד קהילת מחקר שתקדם למידה בנושאי קיימות.

במסגרת זו, יצאו במהלך השבועיים האחרונים התלמידים מדי יום לנטר את סוגי העננים, אחוז כיסוי השמיים, צבע השמיים, טמפרטורת הקרקע והסביבה ועוד. נתונים אלו ישמשו אותם לצורך קיום חקר מדעי מקומי, ושיתוף עם שאר בתי הספר המשתתפים בתוכנית.

עדי ברקוביץ', מנהלת אשכול הפיס והמורה שמובילה את הפרויקט בטירת כרמל: "תוכנית גלוב היא תכנית שנועדה לקדם חינוך סביבתי, העוקב אחר תופעות של שינוי אקלים ברחבי העולם, בהם גם מעקב אחר עננים. כמי שהיתה בשירותה הצבאי מטאורולוגית בחיל הים, אני יודעת היטב מהי התרומה העצומה של הידע שהתלמידים אוספים ומשתפים עם קהילת המדענים ברחבי העולם. מעבר לנתונים הנאספים, התוכנית מעודדת פיתוח מיומנויות וערכים שמערכת החינוך משוועת לראות בקרב הדור הצעיר".

 

צילום: עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות