עיר העתיד: מרכז יזמות, חדשנות וטכנולוגיה הושק בטירת כרמל

מרכז יזמות וחדשנות חדש נחנך בטירת כרמל: הקומפלקס, שיפעל בשיתוף חברת MedOne וקבוצת Sarona Partners, יהווה פלטפורמה לתושבי העיר כמרכז הייטק אזורי וחממה טכנולוגית, ויעודד פעילות של יזמים תושבי העיר והסביבה. ראש העיר, אריה טל: "מהלך נוסף שיציב את טירת כרמל בחזית ההייטק הישראלית"

 

עיר העתיד: עיריית טירת כרמל, בשיתוף עם חברת MedOne, חברת Sarona Partners ושותפות נוספות, השיקה ביום שני השבןע בעיר את ה-Innovation Hub – מרכז יזמות, חדשנות וטכנולוגיה, שיהווה מודל ודוגמה למרכזים דומים ברחבי הארץ.

המרכז, שהוקם בהתאם לחזון שמוביל ראש העיר, אריה טל, יהווה פלטפורמה לתושבי העיר כמרכז הייטק אזורי, זאת במטרה לעודד פעילות של יזמים ויזמיות תושבי העיר והסביבה, להעניק להם כלים מקצועיים, הכוונה וליווי, ולשמש כשדה ניסויים וכמאיץ (אקסלרטור) לחברות הייטק. את הפרויקט מטעם העירייה מוביל אגף קשרי קהילה, בשיתוף מרכז החדשנות והיזמות קליקה בניהולה של נעמי אלדס.

התוכנית תופעל בשיתוף קבוצת Sarona Partners, שהקימה והפעילה עשרות מאיצים בארץ ובעולם, ובעלת קרן הון סיכון שרונה ונצ'רס, המשקיעה בחברות סטארטאפ ישראליות. חברת MedOne, המפעילה כיום ארבעה מתקני Data Center בישראל, שניים מהם בטירת כרמל, לוקחת חלק פעיל בתוכנית והחלה ללוות את היזמים.

ראש העיר, אריה טל: "טירת כרמל זוכה היום בבשורה משמחת של חדשנות טכנולוגית, זאת במסגרת יעדי תוכנית האב לתעסוקה שאנו מובילים בעיר. מרכז החדשנות, היזמות והטכנולוגיה יחזק את אוכלוסיית טירת כרמל ואת כלכלת העיר, למען הדורות הבאים שייהנו מאפשרויות תעסוקה בתחומים המובילים את העולם אל עבר העתיד. אני מודה לכל השותפים בפרויקט, הרואים לנגד עיניהם את התפתחותה של טירת כרמל ואת הפיכתה לגורם מוביל בחזית ההייטק והטכנולוגיה הישראלית, לצד פרויקטים נוספים במסגרת החזון".

אירמה אלואשווילי, מנהלת אגף קשרי קהילה: "אנו נרגשים מאוד להוציא לפועל את אחד הפרויקטים החשובים בשנים האחרונות בטירת כרמל, על פי חזונו של ראש העיר, אריה טל. השותפים שלנו לדרך זיהו את הפוטנציאל העצום של טירת כרמל ותושביה, ואני בטוחה שעוד שותפים יצטרפו אלינו בהמשך. זוהי בשורה לעיר, לתושבים וליזמים הצעירים בעיר. תודה למשפחת לבנת היקרה ולחברת MedOne ו-Quantum, על שותפות אמיצה לטובת קהילת טירת כרמל; לנעמי אלדס, מנהלת הקליקה, על העבודה קשה בדרך להגשמת החלום; לחגית ליברמן מאגף קשרי קהילה וכמובן לראש העיר, על החזון שהפך למציאות".

איתן פרדו-רוקואס, מנהל פיתוח עסקי בקבוצת Sarona Partners: "כוחה של הכלכלה הישראלית בעת משבר הוא להגיב בעשייה, וזה בדיוק מה שקורה כאן היום. למרות המצב הקשה והאילוצים הרבים, עיריית טירת הכרמל לא ויתרה ויצרה תוכנית האצה לחברות סטארטאפ ברמה הגבוהה ביותר, עם מנהל תוכנית ברמה בינלאומית ושותפים חזקים. אנחנו גאים ושמחים להיות שותפים למהלך הזה. לטירת כרמל יש את כל הנתונים להיות בית שממנו צומחות ואליו מגיעות חברות סטארטאפ. בהצלחה לכל מי שגרם לדבר הזה לקרות".

אלי סאיג, מנהל טכנולוגיות ראשי, MedOne: כאן בטירת כרמל, במתקן הדגל שלנו TC1, ממומשות טכנולוגיות חדשות ברמה העולמית. מתקן TC2 החדש והמשוכלל שלנו יתמודד עם אתגר עצום של מערכות מחשוב הראשונות מסוגן בעולם. היינו שמחים לראות איך מכאן, מטירת כרמל, ייצאו יזמים עם טכנולוגיות עולמיות פורצות דרך בתחום ה- DC. אנחנו בהנהלת MedOne מכירים חלק מהיזמים בטירת כרמל, ומאוד מאמינים בהם! נהיה פתוחים להקשיב לרעיונות של היזמים ולתרום להם את דעתנו הצנועה בתחום, כמו גם קשרים וסביבת ניסוי שיסייעו להם להצליח. בקרוב נתחיל בתכנון מתקן TC3, המתקן השלישי שלנו בקמפוס טירת כרמל, והלוואי שנשלב טכנולוגיות שיגיעו מהחממה במתקן שייבנה".

טל כתרן, מנהל מקצועי מטעם קבוצת Sarona Partners: "אני מודה לעיריית טירת כרמל, לחברת MedOne ולקבוצת Sarona Partners על האמון וההזדמנות להוביל ולנהל את החממה הטכנולוגית. החממה תציע ליזמים הכשרה נרחבת לצד מנטורינג מקצועי, גישה ישירה ללקוח הקצה לצד ייעוץ טכני ועסקי, רשת קשרים בינלאומית נרחבת, סיוע בגיוס הון ראשוני, וסיוע עירוני כדוגמת מרחב ישיבה מפנק וקשר ישיר לגורמי הרשות. בימים הקרובים יפורסם קול קורא ופרטים נוספים באשר להזדמנות להגשת מועמדות לתוכנית ייחודית זו, המשיכו לעקוב!".

נעמי אלדס, מנהלת מרכז היזמות, החדשנות והטכנולוגיה: "תוכנית ההאצה והחממה הטכנולוגית בתחום הדאטה סנטר תייצר קהילת חדשנות ליזמים וליזמיות, הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית. הקמת קהילת החדשנות תאפשר חיבורים של ידע ויכולות מקצועיות עם טכנולוגיות פורצות דרך. זהו צעד צעד משמעותי עבור תושבי טירת כרמל, שיהווה מנוף לצמיחה כלכלית בעיר ליזמים למימוש משלב הרעיון ועד מימושו, תוך ליווי, תמיכה והכוונה. תודה לכל שותפינו, ובהצלחה!".

 

 

בתמונה, מימין לשמאל: רוני שדה, מנכ"ל MedOne; יפעת אשכנזי, מנהלת משאבי אנוש ב-MedOne; אלי סאיג, מנהל טכנולוגיות ראשי; שי לבנת, יו"ר דירקטוריון MedOne; מישהו; אריה טל, ראש העיר טירת כרמל; איתן פרדו-רוקואס, מנהל פיתוח עסקי בקבוצת Sarona Partners; נעמי אלדס, מנהלת Innovation Hub; אירמה אלואשווילי, מנהלת אגף קשרי קהילה. צילום: דוברות עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות