"חיפאים לחיפה": יוסי שלום ורשימת "יש עתיד וצעירי חיפה" נאבקים בהגירת צעירים

במהלך סוף השבוע המועמד לראשות העיר יוסי שלום וחברי יש עתיד וצעירי חיפה, יצאו עם הקמפיין "חיפאים לחיפה" ברחובות תל אביב, שם שוחחו עם צעירים שעברו מחיפה למרכז

בצעד להתמודדות עם המגמה המדאיגה של עזיבת צעירים את חיפה לתל אביב, הגיעו המועמד לראשות העירייה יוסי שלום, לצד המועמדת מספר שתיים של רשימת "יש עתיד וצעירי חיפה", נטע בוחבוט, לתל אביב על מנת לדבר עם צעירים חיפאים-לשעבר ולבחון מה עמדתם כלפי חיפה והסיבות בגינן עברו. יוזמה זו היא חלק מתוכנית רחבה שמטרתה למגר את תופעת ההגירה השלילית של הצעירים מחיפה ולפתח אסטרטגיות לעידוד חיפאים לחזור לעיר הולדתם.

הגירה של צעירים מחיפה לתל אביב מעוררת דאגה גוברת, כאשר רבים מציינים הזדמנויות תעסוקה טובות יותר, סצנה תרבותית פעילה ותחושת שייכות לסביבה צעירה שוקקת כסיבות העיקריות למעבר שלהם. מגמה זו משפיעה לא רק על המרקם הדמוגרפי של חיפה אלא גם מאתגרת את החיוניות הכלכלית והתרבותית של העיר.

במהלך ביקורם, שוחחו עם חיפאים-לשעבר, והקשיבו להצעות שעלו לשיפורים פוטנציאליים שיכולים להפוך את חיפה למקום אטרקטיבי יותר לחיות בו, לעבוד ולשגשג. "שני דברים חסרים לי בחיפה", אמר רז ניר שפריר בן ה-29, " הזדמנויות לפתח את עצמי מבחינה מקצועית ומקומות בילוי". במהלך קמפיין זה נתלו שלטים ברחבי העיר תל אביב עם הכיתוב "חיפאים לחיפה" שמטרתו לייצר שיח על מגמת חזרה לעיר. ״חיפאים אוהבים את חיפה; זה חלק מהזהות שלנו, וראינו את זה בתגובות של הצעירים החיפאים שפגשנו״ אומרת בוחבוט ומוסיפה ״זה לא קשה להעיר את תחושת הגאווה והשייכות לעיר, האתגר הוא לספק את הצרכים של הקהילה הצעירה כדי למשוך אותה בחזרה לחיפה, ונשמח לקבל את ההזדמנות לקחת את האתגר הזה על עצמנו״

מפלגת "יש עתיד וצעירי חיפה" פועלת נמרצות להפיכת מגמת הגירת הצעירים על ידי התמקדות בשיפור הזדמנויות העבודה, הרחבת הפעילות התרבותית והחברתית ושיפור איכות החיים הכוללת בחיפה. תוכניות המפלגה כוללות: הוספת רבבות מקומות עבודה בחיפה, השבת אירועי תרבות, שיפור דרכי ההתניידות בעיר, הרחבת איזורי בילוי ועוד. אלו נמנים במסגרת התכניות לקהל הצעיר בחיפה, לצד התכניות ליצירת תנאים שיהפכו את חיפה לבית למשפחות צעירות.

הנסיעה לתל אביב מהווה רק את תחילתו של מאמץ מקיף להקשיב ולפעול על פי צורכי האוכלוסייה הצעירה של חיפה. מפלגת "יש עתיד וצעירי חיפה", בהנהגתו של יוסי שלום, תעשה צעדים משמעותיים בהפיכת חיפה לעיר שבה צעירים לא רק רוצים להישאר אלא גאים לקרוא לה בית.

יוסי שלום: "לשמוע ממקור ראשון מדוע הצעירים שלנו בחרו לעזוב הדגיש את דחיפות המשימה להילחם בהגירה השלילית של צעירי חיפה. אנו מחויבים ליצור עיר שלא רק שומרת על הצעירים שלה, אלא מושכת תושבים חדשים עם הזדמנויות, עושר תרבותי וקהילה עוטפת.ב-27.2 מצביעים יוסי שלום לראשות העיר ו-"פה" למועצת העיר, למען הצעירים!"

נטע בוחבוט: "אני מכירה את הנושא מקרוב. בחרתי בעצמי לחזור לעיר, אבל רבים מבני ובנות השכבה שלי לא בחרו בכך.
אני לוקחת את המשימה הזו באופן אישי ומאמינה שעל ידי יישום יוזמות ומדיניות ממוקדות, לצד מתן צמיחה של יוזמות מבורכות כפי שאנחנו רואים באזור השוק ובבת גלים, נוכל להפוך את חיפה לעיר שתמשוך אליה את הצעירים".

יש עתיד חיפה נאבקים על הצעירים בעיר. צילום דוברות
יש עתיד חיפה נאבקים על הצעירים בעיר. צילום דוברות
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות