רואים כוכבים: שבוע החלל הישראלי 2024 בטירת כרמל, מיריד חלל ועד כנס חלל באוניברסיטה

שבוע החלל הישראלי מצוין השבוע בטירת כרמל במגוון פעילויות עבור התלמידים בעיר: מיריד חלל בתחילת השבוע ועד כנס חלל באונ' חיפה

 

שבוע החלל הישראלי 2024 צוין השבוע בטירת כרמל, באירועים שהתקיימו בשיתוף מערכת החינוך ותלמידי העיר.

במסגרת זו, ביום ראשון התקיים באשכול פיס יריד חלל מיוחד שהופק בשיתוף חברת Space Valley. ביריד השתתפו תלמידי חטיבת דרכא שיפמן, שהתבקשו לפתור אתגר הקמת מושבות על פני מאדים בתוך 120 דקות. בין לבין נכנסו התלמידים לפלנטריום ויצאו למסע קסום ועוצר נשימה ברחבי היקום. בזמן ההפסקה השתתפו התלמידים במספר תחנות שאותן הפעילו תלמידי שכבת כיתות ח', הלוקחים חלק בתוכנית ספייס לאב קרן רמון. האירוע ננעל בהצגת התוצרים שתכננו התלמידים ובהרצאה מרתקת של "מסע האדם לחלל".

בהמשך השבוע יצאו תלמידי חטיבות הביניים דרכא שיפמן ודרכא אריאל לכנס חלל באוניברסיטת חיפה. התלמידים התרשמו מהמיצגים ושמעו על ההיסטוריה של עמותת קרן רמון, המובילה תוכניות חינוכיות שפועלות ברוחם ובדמותם של אילן, רונה ואסף רמון ז"ל. הכנס ננעל בהרצאות TED של מיטב המומחים בתחום החלל: רן לבנה, לשעבר מנכ"ל עמותת קרן רמון; פרופ' קולין פרייס מהחוג לגיאופיזיקה, אוניברסיטת תל אביב; ודנה לין ברנט ופרופ' רן גנוסר מהפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים, מטעם הטכניון.

עדי ברקוביץ', מנהלת אשכול הפיס והאחראית על קידום מצוינות ברשות: "זו השנה השלישית שטירת כרמל מקיימת את יריד החלל במסגרת שבוע החלל הישראלי. אנו שמחים וגאים לתרום להעלאת המודעות בקרב התלמידים לנושא חקר החלל בצורה חווייתית ומהנה. אנו מודים גם לעמותת קרן רמון, ששמה לה ליעד לעורר השראה ולפתח תכנים המקדמים ערכים ויכולות המאפשרים לכל ילד להגשים את חלומותיו תוך שימוש בעולם התעופה והחלל".

 

צילומים: דוברות עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות