ערב הוקרה לקהילת יוצאי גיאורגיה והקווקז בטירת כרמל

150 מתושבי טירת כרמל השתתפו בחמישי האחרון בערב הוקרה מיוחד לקהילות קווקז וגאורגיה בעיר. בערב הייתה תערוכה חדשה עם יצירות שבמרכזן שתי הקהילות וכן מופע מוסיקלי

 

כ-150 מתושבי טירת כרמל והסביבה השתתפו ביום חמישי האחרון באירוע ייחודי שקיים אגף קשרי קהילה בעירייה, בשיתוף מתנ״ס טירת כרמל ובסיוע משרד העלייה והקליטה.

במרכז הערב, שנערך בבית לזרוס, הושקה התערוכה ״חבל ארץ קווקז ויהדות גיאורגיה״. אוצר התערוכה, תושב העיר, אנטולי בנימינוב ליקט בסיוע תושבים ובני העדות מגוון עשיר ומרתק של פריטי אמנות והווי יומיומי של שתי הקהילות, הקווקזית והגיאורגית, שהפכו לחלק חשוב ובלתי נפרד מהמרקם האנושי של טירת כרמל.
כמו כן נהנה הקהל ממופע מוסיקלי של אלכס וגרגורי, בכינור ובסקסופון, ומהאמן המקומי רוברט טאטי. רב הקהילה הגיאורגית בטירת כרמל, הרב שמואל פניקשווילי נשא דברים ובירך את המשתתפים. את הערב הפיקה חגית ליברמן מאגף קשרי קהילה, בסיוע רכזת הקליטה, לובה פורלנדר ומזכירת אגף שפ״ע, רחל רוזן.

מנהלת אגף קשרי קהילה, אירמה אלואשווילי: ״זהו ערב מרגש לכולנו, ובנימה אישית גם לי כבת ואם למשפחה גיאורגית גאה. ערב שבו אנו מצדיעים לתרבות ולמורשת של יהדות קווקז וגיאורגיה, וחושפים תרבויות, מנהגים והיסטוריה חשובה ורבת שנים. אני מודה לכל שותפינו למסע, ומבטיחה שזהו רק הצעד הראשון בדרך ליעד – הקמת מוזיאון בטירת כרמל לשימור והנצחת מורשת יהדות גיאורגיה והקווקז. תודה לאנטולי בנימינוב על ההתגייסות להגשמת המיזם המשותף, לאמנים, ליוצרים ולפעילים הקהילתיים על תרומתם החשובה. וכמובן, תודה לראש העיר, אריה טל שמאז ומתמיד יש לו פינה חמה בלב לקהילה הגיאורגית והקווקזית בכלל ובעיר בפרט, ורואה חשיבות רבה בחיזוקן בהווה ובעתיד לצד שימור המסורת הנפלאה שלהן״.

 

צילומים: דוברות עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות