קריית ביאליק נבחרה לצד 7 רשויות מקומיות נוספות להכין תוכניות היערכות לשינוי אקלים

המשרד להגנת הסביבה יוביל את הכננת התוכנית להיערכות לשינוי אקלים, אותה נבחרו 8 רשויות מקומיות להוביל, בהן קריית ביאליק

המשרד להגנת הסביבה מסייע לרשויות מקומיות להכין תוכניות היערכות לשינוי אקלים: המשרד יתמוך ב-8 רשויות מקומיות ברחבי הארץ באמצעות ליווי של צוות מקצועי כדי לשפר את היערכותן למצבי חירום כתוצאה מאירועי אקלים קיצוניים. לצד קריית ביאליק ישתתפו בתוכנית באר יעקב,  כרמיאל, קריית אונו, אור יהודה, קריית מוצקין, דימונה וערד.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "לצד פעילות החירום שאנו מובילים, אנו נחושים להמשיך ולקדם ככל הניתן את פעילויות השגרה החשובות שאותן מקדם המשרד להגנת הסביבה גם במישור הגלובלי וגם בהיערכות של השלטון המקומי לשינוי האקלים. חיזוק החוסן האקלימי של הרשויות המקומיות יועיל להן במגוון רחב של אתגרים וקשיים ויסייע להן להתמודד טוב יותר עם מצבי חירום עתידיים, הנוסעים משינוי האקלים".

המשרד להגנת הסביבה הודיע לקריית ביאליק ולעוד 7 רשויות מקוממיות נוספות ברחבי הארץ על צירופן לתוכנית ההיערכות לשינוי אקלים בתמיכת המשרד. תמיכה זו מצטרפת לקול קורא להכנת תוכניות היערכות לשינוי אקלים ברשויות המקומיות, שפורסם בשנת 2022, שבמסגרתו זכו 39 רשויות מקומיות.

לאור חשיבות ההיערכות ברשויות המקומיות, המשרד החליט להרחיב את התמיכה שלו לעוד רשויות, במטרה לשפר את היערכותן למצבי חירום כתוצאה מאירועי אקלים קיצוניים, ולחזק את החוסן הקהילתי, בדגש על אוכלוסיות פגיעות.

במסגרת התוכנית, המשרד יעמיד צוות של יועצים מקצועיים אשר יסייעו לגורמים הרלוונטיים ברשויות המקומיות לגבש תוכניות פעולה מקומיות להיערכות לשינוי האקלים, לבנות מנגנוני שיתוף פעולה ולמידה בתחום היערכות לשינוי האקלים בתוך הרשויות, בין ארגונים, עסקים והציבור הרחב ובנוסף המשרד יסייע בהקמת מאגר תוכניות פעולה להערכות לשינוי אקלים לשימוש כל הרשויות בארץ.

הכנת התוכנית תארך כשנה, ובמהלכה כל רשות שנבחרה תקבל ליווי של מרכז תכנון, שירכז את התכנון לאורך התהליך ויסייע בכתיבת והגשת תוכנית ההיערכות. בנוסף התוכנית צפויה לסייע לרשות המקומית לזהות את הנושאים והנקודות שאותם הרשות צריכה לחזק ושבהם עליה לפעול. לצד זה, הכנת התוכנית תייצר היכרות של יחידות הרשות השונות עם מגמות שינוי האקלים, עם הטרמינולוגיה והפתרונות הקיימים בנושא ולחזק את המודעות ושיתופי הפעולה בסוגיה זו.

היום (יום א) התקיים וובינר להשקת הפרויקט בו השתתפו נציגי המשרד להגנת הסביבה, נציגי הרשויות המקומיות המשתתפות ביוזמה ומומחי תוכן שיובילו את הפרויקט.

ראש העיר, אלי דוקורסקי:  רשויות מקומיות בארץ מוכיחות פעם אחר פעם  שהן הארגונים המסוגלים להוביל שינוי. אנו המפתח לעיצוב חיי התושבים ולהיערכות לשינויים הסביבתיים. אני מודה למשרד להגנת הסביבה ולעומדת בראשו, השרה עידית סילמן, על בחירתם בקריית ביאליק כעיר המובילה את השינוי".

 

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות