וועדה המחוזית חיפה החליטה להפקיד שתי תוכניות להתחדשות עירונית בטירת כרמל בהיקף כולל של 1,068, יחידות דיור, שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים

בשכונת נוף ים ("מתחם העירייה") אישרה הוועדה המחוזית תוכנית בשטח כולל של כ-8 דונם בצפון מזרח השכונה, ובסמוך לצומת הרחובות וייצמן ומנחם בגין ובקרבה לפארק נחל גלים

וועדה המחוזית חיפה החליטה להפקיד שתי תוכניות להתחדשות עירונית בטירת כרמל בהיקף כולל של 1,068, יחידות דיור, שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, בראשות רות שוורץ, החליטה לקדם שתי תוכניות להתחדשות עירונית בטירת הכרמל בהיקף כולל של 1,068 יחידות דיור.

בשכונת גיורא החליטה הוועדה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בשטח כולל של 48 דונם, במתחם הרחובות- נתן אלבז ממזרח, שי עגנון ממערב, גורדון מדרום, וויצמן מצפון.

התוכנית שביוזמת נופים התחדשות עירונית טירת הכרמל בע"מ ושנערכה על ידי משרד יגאל לוי אדריכלים, התוכנית מהווה נדבך נוסף בתהליך ההתחדשות של טירת כרמל. התוכנית כוללת הקמת 858 יחידות דיור שיוקמו ב-5 מגדלים בני 18-30 קומות ובמבנה נוסף בן 13 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 172 יוקצו לטובת דירות קטנות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מייצרת חזית מסחרית לאורך רחוב נתן אלבז וכוללת העצמת זכויות בשטחים קיימים לשטחי ציבור בין היתר לטובת הקמת בית ספר חדש. במרכז המתחם מתוכנן שטח ציבורי פתוח בשטח של כ-5.5 דונם. כמו כן, מוצעת דרך חדשה מרחוב אלבז לרחוב גיורא.

התוכנית הינה נדבך נוסף בתהליך ההתחדשות של טירת כרמל. מימוש התוכנית עשוי להביא לחיזוק הן של מרכז העיר, הן של שכונות המגורים הוותיקות הגובלות במתחם ומכאן חשיבותה.

כיום מצויים במתחם 124 יחידות דיור ב-12 מבני שיכון בני 3-4 קומות, במצב תחזוקתי ירוד, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון, רונן סגל, ציין לגבי התוכנית כי: "התוכנית מהווה דוגמה לתכנון שאנו מובילים בשנים האחרונות במינהל התכנון, המבוסס על עקרונות של תכנון בר קיימא, עירוב שימושים וריכוז מאמץ לחיבוריות עם המרקם הקיים המאפיין את העיר טירת כרמל, ויצירת הליכתיות במרחב פעיל ומזמין להולכי הרגל, אשר יהפכו את שכונת המגורים לשכונה המספקת לתושביה את מרבית צורכיהם בהפחתת הדרישה לשימוש ברכב פרטי. תכנון מסוג זה מעודד את ההליכה ומאפשר חיי קהילה ופעילות משותפת ומגוונת במרחב הציבורי ויתרום משמעותית לאיכות החיים של התושבים".

התוכנית גובשה בשיתוף פעולה עם מהנדס העיר ועם מהנדסת הוועדה המרחבית מורדות כרמל.

בשכונת נוף ים ("מתחם העירייה") אישרה הוועדה המחוזית תוכנית בשטח כולל של כ-8 דונם בצפון מזרח השכונה, ובסמוך לצומת הרחובות וייצמן ומנחם בגין ובקרבה לפארק נחל גלים.

התוכנית המקודמת על ידי חברת דירה להשכיר בשיתוף עם עיריית טירת הכרמל ובתכנון של משרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ, כוללת 210 יחידות דיור בסה"כ, שיוקמו במגדל בן 26 קומות ו-במבנה נוסף בן 10 קומות בו יוקצו 110 יחידות דיור לטובת השכרה ארוכת טווח.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת הקמת מבנה עירייה חדש, ו-1,800 מ"ר עבור שטחי מסחר אשר ישולבו לאורך רחובות וייצמן ומנחם בגין. כמו כן, התוכנית מציעה כיכר עירונית בחזית מבנה העירייה, וכן מעברים להולכי רגל.

המתחם הינה ייחודי בכך שמחצית מיחידות הדיור המוצעות הן עבור השכרה ויוכלו לתת מענה של מגורים איכותיים, מנוהלים ומתוחזקים. המתחם המיועד להשכרה ארוכת טווח ישווק לציבור על ידי חברת דירה להשכיר, בדומה לכלל הפרויקטים של דירה להשכיר, ייהנו דיירי הפרויקט מיציבות וודאות לגבי תקופת השכירות, דמי שכירות קבועים, דירות מגורים בסטנדרט חדיש, מפרטי גמר ותחזוקה ברמה גבוהה ואיכות חיים לטווח ארוך.

תוכנית מתחם גיורא. קרדיט: גורדון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות