השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, ביקרה בקריית ביאליק ודנה באפשרות להצטרפות העיר למיזם "ערים שקטות"

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן הגיעה השבוע לביקור וסיור עבודה בקריית ביאליק: "התרשמתי עמוקות מפעילות העירייה בתחום הגנת הסביבה במיוחד מההשקעה בפעילויות החינוכיות הרבות"

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, ביקרה בקריית ביאליק עם צוותה. הביקור החל בסיור לאורך טיילת שמעון פרס (נחל הגדורה). ראש העיר אלי דוקורסקי יחד עם נציגי המחוז במשרד להגנת הסביבה הציגו בפני השרה את סוגיית הטיפול בבעיית חסת המים – צמח פולש שכיסה את מי הנחל. הצמח גורם למפגע אקולוגי ותברואתי ומהווה כר למפגע יתושים. דוקורסקי ציין כי רשות נחל הקישון פועלת באופן תדיר למיגור חסת המים באופן מיכני וידני תוך ניצול משאבים כספיים רבים, אך ללא הצלחה. כמו כן ביקש דוקורסקי את סיוע המשרד לפרויקט השבת מים לנחל. ראש העיר הדגיש כי הנחל חוצה את כל העיר לאורכה ומאז הקמתה של הטיילת הפך המקום למוקד משיכה לאלפי תושבים שצועדים, רצים או רוכבים לאורכו. סחרור המים יאפשר הזרמתם הקבועה וימנע תופעת היתושים באזור הטיילת.

בפגישה נדון נושא הצטרפות העירייה למיזם "ערים שקטות" של המשרד להגנת הסביבה כדי לסייע לעירייה לקדם אמצעי אכיפה לצמצום מפגעי רעש מכלי רכב משופרים ואופנועים שמטרידים את מנוחתם של תושבי העיר, במיוחד בכבישים שעוטפים את העיר, כבישים 22, 79 ו – 4. בכך יתאפשר לעירייה לאתר עברייני רעש במרחב הציבורי ולהטיל קנסות על שימוש מופרז בצופרים מכלי רכב באמצעות מצלמות אקוסטיות ואמצעים טכנולוגיים נוספים. נושא נוסף שנדון בפגישה היה מפגע סביבתי מתמשך כתוצאה משריפות אשפה פירטיות בכפרים הערביים הסמוכים לקריות אשר גורמות שנים רבות סבל רב לתושבי הקריות, לזיהום כבד ולקשיי נשימה.

במהלך הביקור סיירה השרה סילמן בחטיבת ביניים אורט דפנה והתרשמה מהפעילויות של בית הספר "הירוק": הגינה הקהילתית, טיפול בבעלי חיים, תחרות רובוטיקה בנושא אנרגיות מתחדשות ועוד'.

השרה  להגנת הסביבה, עידית סילמן: "התרשמתי עמוקות מפעילות העירייה בתחום הגנת הסביבה במיוחד מההשקעה בפעילויות החינוכיות הרבות המטמיעות את נושא איכות הסביבה".

אלי דוקורסקי, ראש העיר: "אני מודה לשרה להגנת הסביבה ולצוות המשרד על בחירתם בקריית ביאליק בין ששת הערים היחידות במדינה שזכו בקול קורא "ץ'הכנת תוכנית אב בנושא הערכות לשינוי אקלים' והטמעתה בכל תחומי פעילות הרשות".

 

בתמונות: ביקור בנחל הגדורה ובחט"ב אורט דפנה. צילום: ע. קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות