זהירות, עקרב

בימים האחרונים הובאו למרכז הרפואי לגליל שלושה ילדים תושבי הגליל המערבי, שנעקצו ע"י עקרבים, כולם מסוג עקרב שחור

ילד בן 11 מהמושב חוסן הובא לאחר שנעקץ ברגלו כששהה מחוץ לביתו.

עוד לפני כן, ביום שני השבוע, הובא באופן עצמאי ילד בן 8 מג'דיידה-מכר, שנעקץ בכפות הידיים על ידי שני עקרבים שחורים. הוריו סיפרו, כי שיחק בגינת הבית ולפתע חש כאבים.

במקרה נוסף הובאה ילדה בת 11 מקיבוץ אילון, שנעקצה ברגלה בעת שהיתה בביתה.

שלושת הילדים התקבלו לטיפול במיון ילדים, שם הושארו להשגחה במשך שעות ספורות ושוחררו לבתיהם.

כאמור, כל העקיצות היו על ידי עקרבים שחורים, שנפוצים מאוד בישראל ועקיצתם לרוב אינה קטלנית או קשה במיוחד.

מנהל היחידה למיון ילדים, ד"ר איתמר מונצ'ק: "עם התחממות מזג האוויר אנו רואים יותר ויותר ילדים שנזקקים לטיפול לאחר מפגש עם בעלי חיים מסוכנים, בעיקר הכשת נחש או עקיצת עקרב. לאחר ההכשה או העקיצה, חשוב להרגיע את האדם שנפגע, לקרר את מקום העקיצה או ההכשה, ולא לעשות שום פעולה נמהרת כדי 'להוציא' את הארס, אלא להגיע במהירות למרכז רפואי קרוב כדי לקבל טיפול מתאים".

ד"ר מונצ'ק הוסיף, כי עקרבים מוצאים מחסה במחילות ומתחת לאבנים ולקליפות של עצים. "מומלץ לצאת לטיול עם מכנסיים ארוכים ונעליים סגורות, ולא להכניס את הידיים לסדקים בסלע או להפוך אבנים", הדגיש מנהל מיון ילדים. "אם ראיתם עקרב, שמרו על מרחק בטוח ממנו ואל תנסו להיות גיבורים, לשחק איתו או לנסות ללכוד או להרים אותו".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות