הורים חדשים: סדנת הכנה 'מהריון להורות' נערכה במרכז בריאות הילד, כללית עמק השלום, ביקנעם עילית, במסגרתה עברו המשתתפים הדרכות בתחומים רבים, קיבלו מידע רב, תמיכה והכנה רגשית לקראת הלידה הצפויה

אורי ועדן, זוג שלקח חלק בסדנא, הודו למנחות: "המון תודה על המפגש. היה מעניין מאוד, בטוחים שנעזר בידע ובכלים. שמחים על היוזמה, תודה!"

מרפאת כללית עמק השלום במחוז חיפה וגליל מערבי פועלת כל השנה בקידום הבריאות של התושבים בעיר. בהמשך לכך, ערך צוות הסיעוד, בניהולה של אנה כהן, של מרכז בריאות הילד בעמק השלום, סדנא ראשונה מסוגה לנשים הרות וזוגות אשר נמצאים לקראת לידה ראשונה. מטרת הסדנא להעלות מודעות לשמירת ביטחון הילדים במרחב הביתי וברכב ולתת כלים להתמודדות עם הורות טריה עוד טרם הלידה.

מנחות הסדנא אנה כהן מיילדת ואחות אחראית ויעל מורד אחות טיפת חלב במרפאה העבירו למשתתפים מידע בנושא רבים ומגוונים:

  • הנקה – יתרונותיה, החששות לקראתה וכיצד להפיג אותן, ההחלטה אם להניק, הנקה בחדר לידה, הקשיים שעלולים להתעורר סביב ההנקה, מתי ואיך לפנות לעזרה והסבר על שירותי יעוץ הנקה הקיימים בכללית.
  • טיפול בתינוק לאחר הלידה וההגעה הביתה – ארגון הבית לקראת הלידה וסביבה בטוחה לתינוק; כיצד לקלח, להאכיל, להשכיב לישון; היכרות ראשונית ודרכי התמודדות בסיטואציות שונות כגון פליטות, קוליק, חום.
  • שינה – משך שינה רצויה לפי גיל, הקניית הרגלים נכונים, הפרעות שינה ודרכי התמודדות
  • זוגיות ומיניות לאחר הלידה – תקופה משכב לידה, תחושת הדכדוך.

בנוסף, התקיים שיח על הרגשות והשאלות שצפות לקראת הלידה ולאחריה, לקבל גם את החששות והחוסר הידע והלא נודע. הוסבר על הסדנאות והשירותים הנוספים הניתנים בכללית בהריון ולאחר לידה.

 

 

יעל מורד מרצה באירוע בריאות במבי עמק השלום על הורות והנקה.
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות