עקיצת דבורה: ניצלו חייה של רבקה בכללית לב הקריה

מטופלת כללית שהגיעה לרופא משפחה בשל נפיחות בעין נכנסה למצוקה נשימתית ובזכות ערנותו ומקצועיותו של הצוות שזיהה שסובלת משוק אנפילקטי הוענק לה טיפול ראשוני אשר הציל את חייה

רבקה דהן מטופלת כללית במרפאת כללית לב הקריה בניהולו של ד"ר וליד טרביה, במחוז חיפה וגליל מערבי הגיעה למרפאה לשם קבלת טיפול לעין נפוחה שנגרמה מעקיצת דבורה יום קודם. בזמן ההמתנה שיתפה רבקה את שובל המזכירה כי נעקצה על ידי דבורה ולכן הגיעה להיבדק. לאחר מספר דקות החלה רבקה להשמיע קולות השתנקות והתקדמה לעבר משרד המרפאה תוך כדי נפנופי ידיים, צוות המשרד אשר שמע וראה את רבקה זיהה את מצוקתה הנשימתית ובתושייה רבה הוביל אותה במהירות ישירות לחדר האחיות למתן טיפול.

ד"ר גדיר סאלם רופא משפחה במרפאה נקרא מיד לחדר הטיפולים, בבדיקתו יחד עם האחות מצאו כי המטופלת מתקשה להשלים משפטים ומתקשה לנשום ומכך הבינו כי מדובר בשוק אנפילקטי ונתנו לה מידית זריקת אדרנלין.

ד"ר פולונסקי ולדימיר רופא משפחה נוסף במרפאה הצטרף לד"ר גדיר במתן הטיפול הדחוף ויחדיו עם צוות האחיות הגישו לה טיפול ראשוני לשוק אנפילקטי לרבות עירוי סטרואידים, אינהלציות והצליחו לייצב את מצבה עד להגעת ניידת טיפול נמרץ.

"תגובה אלרגית מאוחרת, הינה תופעה נדירה שבה התגובה האלרגית מושהית ומתחילה בין 24 ל-72 שעות (1-3 ימים) לאחר החשיפה לאלרגן, במקום לראות תגובה מידית כפי שקורה בדרך כלל באלרגיות טיפוסיות" מסביר ד"ר וליד טרביה מנהל מרפאת לב הקריה.

רבקה הגיעה למיון בית חולים להמשך טיפול, הושארה להשגחה ולאחר מכן שוחררה לביתה. ביום שאחרי הגיעה רבקה למרפאה על מנת להודות לצוות  על שהצילו את חייה.

"הגעתי הבוקר לומר תודה ולהוקיר את צוות המרפאה שהציל את חיי, הצוות כולו נעמד על רגליו על מנת לסייע לי. בזכות מקרה זה גיליתי כי אני סובלת מאלרגיה לעקיצות דבורים ומהיום נושאת איתי מזרק אפיפן" סיפרה רבקה בהתרגשות.

"רבקה סבלה מתגובה אלרגית מאוחרת ומסכנת חיים לעקיצת דבורים. אלרגיה לעקיצות דבורים או צרעות עלולה לגרום לתגובות קשות ומסכנות חיים. הסטטיסטיקה היא ש1-3% מהאנשים עלולים למות מחדירת ארס זה לגופם והתפתחות נוגדנים כנגדו. זיהוי של האלרגיה והפניה לקבלת אבחון וטיפול מתאים עשויה להביא לריפוי מוחלט של האלרגיה הנ"ל בקרב רוב המטופלים" מסכם ד"ר גדיר.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות