נחנכה בטקס מרגש החצר המחודשת במוזיאון בית כץ בקריית ביאליק

מוזיאון בית כץ, בו מונצחות תולדות העיר קריית ביאליק התחדש בחצר מחודשת שנחנכה בטקס מרגש

עיריית קריית ביאליק והאגודה ההדדית קריית ביאליק חנכו בטקס מרגש את החצר המחודשת של מוזיאון בית כץ ששופצה לאחרונה. במעמד חגיגי זה הוסר הלוט משלט הכניסה ונערך טקס מרגש.

מוזיאון בית כץ הוקם על טהרת המתנדבים כדי להנציח את תולדות העיר ומייסדיה, עולי העלייה החמישית מגרמניה שהקימו את קריית ביאליק. המוזיאון הוקם בביתו של אפרים וסבינה כץ, מראשוני העיר שתרמו את הבית לטובת הדורות הבאים.

במוזיאון מוצגת תערוכת קבע על תולדות בעיר ומייסדיה. כמו כן המוזיאון משמר את הפריטים האותנטיים שהיו שייכים למשפחות המייסדים. החצר המחודשת תאפשר להרחיב את הפעילות התרבותית של המוזיאון.

מעיריית קריית ביאליק נמסר: "בית כץ הינו נכס חשוב לעיר, בית המשמר את ההיסטוריה ומאפשר להתחבר להווי והתרבות של ראשוני קריית ביאליק. הוא מספר את סיפורם של ראשוני שכונת עולי גרמניה (שמה הראשון של קריית ביאליק), שהקימו את היישוב בתקופה קשה ועבדו קשה כדי ליצור קהילה פורחת. בית כץ הוא מקום חשוב ללמידה ולחקירה, והוא מהווה מקור גאווה לתושבי העיר".

 

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות