יונה יהב בפנייה דחופה למנכ"ל משרד הבריאות: סגירת בית חולים בחיפה תפגע בחוסן הלאומי של ישראל

יונה יהב פנה במכתב דחוף למנכל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לחזור בו מכוונת משרדו לנייד את אחד מבתי החולים החיפאים לקריות

יונה יהב יוצא נגד כוונת משרד הבריאות לנייד את אחד מבתי החולים החיפאיים לקריות ושיגר בנושא זה מכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב.
במכתבו, שנשלח בהעתקים לשרי הבריאות והביטחון, כתב יהב:  "מחובתי להתריע בפניך כי זו החלטה מסכנת חיי אדם, ושיש בה פגיעה משמעותית בחוסן הלאומי של מדינת ישראל!
"איום במלחמה רב זירתית בכלל ומלחמה בחזית הצפון בפרט תהפוך את העורף לחזית. חיפה צפויה לספוג פגיעות רקטות וטילים. ניוד בית חולים נוכח הסכנות הללו היא החלטה חסרת אחריות לאומית. זאת ועוד: השעון המתקתק של רעידת אדמה חזקה הצפויה לבוא, כפי שמעריכים בכירי הססמולוגים, מעמידה החלטה זאת כמנותקת ממציאות החיים בחיפה ובמטרופולין כולו".
"די לנו אם נזכור את האסונות הרבים שפקדו את חיפה והמטרופולין, אשר העמידו למבחן את מערך הרפואה הדחופה", מזכיר יהב, ראש העיר לשעבר של חיפה. "במגפת הקורונה ראינו כיצד בית החולים רמב"ם נאלץ להפוך חניונים למחלקות רפואיות; עוד קודם לכן ניהלנו אירועים רבי עוצמה כמו 300 טילים שנורו על חיפה, ואסון לאומי של שריפת הכרמל, שרק בדרך נס לא גבו מחירים גבוהים יותר בנפש.
יהב, ראש העיר (לשעבר) המתמודד לראשות עיריית חיפה, מזהיר מהחלטה נמהרת. "נדמה שהפקידות המקבלת את ההחלטות בירושלים לא למדה את לקחי האסונות האלה, ובמקום לתגבר את מערך הרפואה בעיר, מבקשת להחסיר ממנו. רק עיוור לא יראה את גודל האסון המתקרב לבוא מהחלטה שכזאת. אין ספק שגם תושבי הקריות ראויים לבית חולים, ולמעטפת שירותי בריאות נגישה. אבל אסור להעלות את תושבי חיפה קורבן להחלטה שכזאת. אילחם בכל כוחי שאף בית חולים לא ייצא מגבולות חיפה לעולמי עד!".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות