"ארוחת חושים" – הנהלת רשת המתנ"סים בקריית ביאליק חוו ארוחת נגישות מיוחדת ומרגשת

"עד שלא תחווה, לא תבין" - מנהלי ולרכזי רשת המתנ"סים בקריית ביאליק, השתתפו בארוחה מיוחדת ומרגשת שהעבירה להם את החוויה של ארוחה שחווים אנשים עם מוגבלויות שונות

מתנדבות השלוחה הצפונית של עמותת נגישות ישראל, הלוא היא נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. קיימו "ארוחת חושים" למנהלי ולרכזי רשת המתנ"סים בקריית ביאליק. פעילות ייחודית זו התקיימה כחלק מהכשרתם לנושאי הנגישות וקבלת השונה, תחת האמירה "עד שלא תחווה, לא תבין".
באירוע זה חוו המשתתפים מוגבלויות שונות, תוך כדי אכילת המנות שהוגשו להם במהלך הארוחה. המשתתפים הוכנסו לחדר מוחשך, שסודר מראש לארוחה, כשעיניהם מכוסות והובלו למקומותיהם על ידי מתנדבות נ.י.צ.. את המנה הראשונה אכלו בעיניים מכוסות; מתנדבת נ.י.צ. כבדת הראייה לילי גולדוויין ריגשה בסיפור חייה ובתיאור הנגישות הנחוצה לה לקיים אורח חיים שוויוני.
המנה העיקרית הוגשה למשתתפים, כאשר על ידיהם כפפות בישול קשיחות ללא אפשרות לכופף את האצבעות ולהפעיל מוטוריקה עדינה, הכוללת את חיתוך המזון והכנסתו לפה. באופן זה חוו המשתתפים לקות פיזית מהי. במנה זו סיפרה ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, המשנה לראש העיר ומנהלת נ.י.צ. על חייה עם מוגבלות פיזית, התניידות באמצעות כיסא גלגלים וצרכי הנגישות הנחוצים בכדי להתמודד ולהתגבר על המוגבלות ולהשתלב בחיי היום-יום.
לקראת מנת הקינוח, אטמו המשתתפים את אוזניהם בעזרת אוזניות; תוך התנסותם במוגבלות שמיעה קשה, הוצעה לסועדים על-ידי "מלצריות" העמותה הבחירה בין שני סוגי עוגות. הקושי הרב להבין את המשימה הפשוטה כל כך והיעדר היכולת לקרוא שפתיים, המחיש את הקושי בחיים עם לקות זו. לאחר אכילת אותה מנה, חוו המשתתפים היכרות מרתקת עם מתנדבת נ.י.צ. סמדר הרוש, לקויית שמיעה שחלקה את סיפור חייה עם המשתתפים.
דברי המשוב בתום המיזם היו מרגשים; כתב מנהל הרשת אילן חכמו: "הזכות היא שלי ושלנו, כולם יצאו מלאי תובנות ומסופקים מחוויה מלמדת וחשובה".

 

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות