טירת כרמל אירחה משלחת צוערות ממשרד הרווחה ליום למידה בנושא אזרחים ותיקים

אגף הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית טירת כרמל אירח השבוע משלחת של 15 צוערות ממשרד הרווחה והביטחון החברתי, במסגרת התוכנית "צוערים לרווחה". מטרת הביקור היתה לערוך לצוערות היכרות עם העשייה בטירת כרמל בתחום הטיפול באזרחים ותיקים, כשלאורך היום ליווה אותן צוות העובדות של היחידה לאזרח הוותיק ומשפחתו.

במסגרת תוכנית "צוערים לרווחה", הצוערות, עובדות סוציאליות צעירות, עוברות הכשרה מיוחדת לתפקידי ליבה באגפי הרווחה השונים בארץ, בתוכנית חדשנית של משרד הרווחה בשיתוף קרן שותפויות רוטשילד.

הביקור בטירת כרמל החל בברכות של עו"ס רותי פרידמן, סגנית מנהלת אגף הרווחה ועו"ס אלי ברגר, מנכ"ל עמותת סחלב. הצוערות קיבלו הסבר מעמיק על אודות הטיפול המקצועי באזרחים הוותיקים, התרשמו מהפעילות הייחודית במרכז היום לאזרח הוותיק, מהתוכניות המגוונות ומהתוכניות העתידיות, ובהן החממה הטיפולית ופארק ספורט חדשני לגיל המבוגר ועוד.

בחלקו השני של הביקור, הציגו צוות העובדות הסוציאליות והסמך של היחידה לאזרח הוותיק ומשפחתו סקירה של עבודתן: עו"ס לילך ברקוביץ', מרכזת היחידה, דיברה על הזדקנות מיטבית וחשיבותה למקסום העצמאות והאוטונומיה של האנשים לטווח הארוך עו"ס מירב שחר-פישר הציגה את תחום הטיפול הייחודי בבני משפחה המטפלים באזרח ותיק עו"ס אתי לוי דיברה על הטיפול באזרחים ותיקים בסיכון עו"ס ליסה בורובסקי הציגה את מגוון הסוגיות שבהן עוסקות העובדות הסוציאליות בתחום הטיפול באזרחים ותיקים ועובדות הסמך; ולאה ניסנוב וסבטלנה ברשאי ציינו את הקשר הייחודי הנרקם בין העובדות ללקוחותינו.

ביקור הצוערות הסתיים בהרצאה של מגי דוד, מנהלת יחידת ההתנדבות העירונית ומנהלת מרכז שי"ל ומרכז גישור ודיאלוג בקהילה בטירת כרמל, ובשיתוף עם המתנדבות רחל פרץ ורוחמה חיקי. דוד תיארה בדבריה את מגוון התוכניות הקיימות בעיר ואת הפעילויות במרכז רעות ומרכז גישור ודיאלוג בקהילה, בהשתתפות פעילים ומתנדבים אזרחים ותיקים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות