שר החקלאות אבי דיכטר ביקר בקריית ביאליק. השר הורה לבחון את השבת המים בכל ימות השנה לנחל הגדורה

שר החקלאות, אבי דיכטר, הגיע לפגישת עבודה ראשונה בקריית ביאליק במהלכה ביקש ראש העיר, אלי דוקורסקי, כי יושבו מים לנחל הגדורה על מנת שיהיה נחל איתן בו יזרמו מים כל ימות השנה. השר הורה לצוותו לבדוק את מימוש הדבר

ביום שלישי האחרון ביקר שר החקלאות אבי דיכטר עם צוותו בקריית ביאליק ונפגש לביקור עבודה עם ראש העיר, אלי דוקורסקי, הנהלת העירייה ונציגי רשות הניקוז נחל הקישון.

בפגישה נדונו הנושאים הקשורים לאתגרים האקולוגיים העומדים בפני הרשות המקומית בנוגע למפגעים הסביבתיים בנחל הגדורה.

נחל הגדורה הינו נחל איתן בחלקו הזורם לאורך העיר קריית ביאליק ולגדותיו הוקמה טיילת על שם שמעון פרס אשר מהווה מוקד משיכה לאלפי התושבים שהולכים או רוכבים לאורכה. הטיילת משמשת לפעילות פנאי, נופש וספורט. בתקופה האחרונה הגיע אל הנחל הצמח הפולש, חסת המים, הגורם למפגע אקולוגי ותברואתי ומהווה מוקד משיכה ליתושים.

רשות נחל הקישון פועלת באופן תדיר למיגור תופעת חסת המים ואוספת באופן מיכני וידני את הצמח תוך ניצול משאבים כספיים רבים.

בפגישה ביקש דוקורסקי לבחון את האפשרות להשיב מים לנחל על מנת שיהיה נחל איתן לאורך כל ימות השנה. סחרור המים יאפשר מניעת דגירת יתושים והתרבות חסת המים. שר החקלאות דיכטר הורה לצוות משרדו לקדם תוכנית להשבת מים כל ימות השנה לכל אורך נחל הגדורה.

ראש העיר אלי דוקורסקי: "אני מודה לשר החקלאות אבי דיכטר. בשנים האחרונות השקענו משאבים רבים בפיתוח טיילת שמעון פרס שלאורכה עובר תוואי נחל הגדורה. בתכנון ההתפתחות העתידית של העיר הנחל יהפוך להיות במרכז העיר שמכפילה את עצמה לכיוון מזרח ויהווה ריאה ירוקה ומשמעותית המחברת בין שני חלק העיר. לכן כה חשוב לפתח ולטפח את סביבת הנחל".

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות