שרת התחבורה, מירי רגב, ביקרה בקריית ביאליק. אושרו פרויקטי פיתוח של צירי תנועה בעלות של כ-300 מיליון שקלים

שרת התחבורה, מירי רגב, הגיעה לקריית ביאליק וערכה פגישת עבודה עם ראש העיר. דוקורסקי ביקש להקים תחנת רכבת קלה אשר תחבר בין חיפה לנצרת מול שכונת "שירת העיר", השכונה שעתידה לקום בדרום הקריה

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב ביקרה עם צוותה בקריית ביאליק ונפגשה לישיבת עבודה עם ראש העיר אלי דוקורסקי והנהלת העירייה.

בפגישה נדונו מספר נושאים הקשורים לפיתוח תחבורתי שמטרתם להתאים את התשתיות לקצב הצמיחה המהיר של קריית ביאליק.

דוקורסקי ביקש להקים תחנת רכבת קלה אשר תחבר בין חיפה לנצרת מול שכונת "שירת העיר", השכונה שעתידה לקום בדרום הקריה. בשכונה זו יוקמו כ – 250,000 מ"ר שיטחי תעסוקה לאורך כביש 22 ועל מנת להנגיש את אזור התעסוקה העתידי הן לעובדים והן למבקרים ביקשה העירייה בשיתוף רשות מקרקעי ישראל לקדם תב"ע חדשה. השרה קבעה כי תוך חודש ימים יתכנס צוות תכנון משותף אשר יורכב מנציגי המשרד, נציגי העירייה וחברת נתיבי ישראל ויקבע את מיקום התחנה.

כמו כן, אישרה השרה רגב סלילת כביש שירות לאורך אזור התעשייה קריית ביאליק במקביל לציר המטרונית שיעבור בכביש חיפה – עכו. בנוסף לכך יוקם צומת מול מפעל רפא"ל , דבר שיאפשר פתיחת חזית אזור התעשייה והנגשתו המרבית לכיוון כביש 4.

השרה רגב אישרה לחברת נתיבי ישראל להתחיל בביצוע מפרידן אפק על כביש 79 שיהווה ציר כניסה ויציאה נוסף לשכונת גבעת הרקפות. חברת נתיבי ישראל תבצע את כביש החיבור ממפרידן אפק לשכונת גבעת הרקפות על מנת להקים כביש גישה נוסף לשכונה.

במסגרת הפרויקט הקמת שבילי אופניים יורחבו ויוסדרו שבילי אופניים בתחום השיפוט של קריית ביאליק. דרך יצחק רבין תחובר על ידי השביל לרוכבי אופניים לדרך עכו ויוארך השביל לרוכבי האופניים לאורך נחל הגדורה עד לאזור התעשייה. כך יחובר נחל הגדורה (טיילת שמעון פרס) עם נחל נעמן ושביל האופניים יימשך לאורכה של העיר כולה.

השרה רגב קבעה כי כביש 22 ייכלל בתוכנית אזור אוויר נקי וכך תימנע תנועת הרכבים הכבדים המזהמים לאורך הכביש.  כמו כן,  תיבחן האפשרות להארכת הכביש האקוסטי לאורך תחום השיפוט של קריית ביאליק וזאת על מנת להגן על בתי התושבים ומוסדות החינוך שנוספו בינתיים בשכונה מאז הקמתו של כביש 22. לאור הקמת השכונה החדשה – שכונת נאות אפק תתוגבר תנועת האוטובוסים וביניהם קו 14, כך שארבעה אוטובוסים יעברו בשעה בשכונה. כמו כן יתוגברו קווי הלילה לשכונת נאות אפק.

ראש העיר אלי דוקורסקי: "אני מודה לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב על פגישתה העניינית והמקצועית והיענותה לצורכי התושבים ופיתוח המואץ של העיר".

 

 

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות