טירת כרמל מתייחדת עם זכר הנופלים: אמש נערכה העצרת העירונית המרכזית לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה

טירת כרמל מתייחדת עם זכר הנופלים. אמש השתתפו מאות מתושבי העיר בעצרת הזיכרון המרכזית. אסתר שבבו, ששכלה את אחיה, סמ״ר עמוס גאווי הי״ד, הדליקה את אבוקת הזיכרון. בנו של סמל יעקב ירושלמי הי״ד, קרא קדיש

טירת כרמל מתייחדת עם זכר הנופלים. אמש (שני) נערכה ברחבת האנדרטה העצרת העירונית המרכזית לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, במעמד המשפחות השכולות; ראש העיר, אריה טל, ממלא מקומו וסגניו; חברי מועצת העיר והנהלת העירייה; הרב הראשי של טירת כרמל, הרב ברוך טולידאנו; מפקדי כוחות הביטחון ונציגי צה"ל.
העצרת, בה השתתפו מאות מתושבי העיר, נפתחה בצפירה בת דקה לזכר הנופלים, אחריה הורד הדגל לחצי התורן. אסתר שבבו, ששכלה את אחיה, סמ״ר עמוס גאווי הי״ד, הדליקה את אבוקת הזיכרון והחזן איציק שטרית הקריא פרק תהילים. אבי ירושלמי, בנו של סמל יעקב ירושלמי הי״ד, קרא קדיש.
את הטקס, אותו הנחה דני כץ, ליוו הרכבי להקת ״קול הלב״ של מתנ״ס טירת כרמל, עם הזמרות מיכל נחום ומצדה איש ימיני, ונגני הקונסרבטוריון בניצוחו של אלכס פרידמן, בקטעי שירה ונגינה. בסמוך לבמה הוקם מתחם ״יזכור״ בו מונצחים הנופלים, בני ובנות העיר.
ראש העיר, אריה טל אמר בדברים שנשא: ״יום הזיכרון מאחד מדי שנה את עם ישראל בתחושת אבל וגעגוע, וגם ברגשי כבוד והערכה לנופלים. בתקופה סוערת זו, אל לנו לשכוח – כי עם אחד אנחנו, אחים אנחנו! לכולנו בית אחד, מולדת אחת, ותקווה משותפת. מי ייתן ונדע להתגבר על המחלוקות בינינו, ונישאר חזקים ומאוחדים גם בסיומו של שבוע הלאום, כשם שאנחנו כאן עכשיו. מי ייתן וישראל לא תדע עוד מלחמה ולא תחיה על חרבה. מי ייתן והשלום יבוא במהרה בימינו, ונאמר אמן״.
כמו כן נשאו דברים רבה הראשי של העיר, הרב ברוך טולידאנו; ונציגת צה"ל ובת העיר, אל"מ נגה נחום; החזן איציק שטרית נשא תפילת "יזכור" ו״אל מצא רחמים״; הוקראו שמות 88 הנופלות והנופלים בני העיר; והטקס נחתם בהנחת זרים.
צילומים: דוד עקיבא, דוברות עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות